سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

4 چیزی که هر "مشتری" به آن نیاز دارد

مشتریان همیشه از تجربیات خریدهای قبلی برای خرید های بعدی خود استفاده میکنند آنها از تمام خریدهایی که دارند چه در زمینه پوشاک، خوراک، خودرو، خدمات و... تجربه کسب کرده و در دفعات بعدی با دقت عمل بالایی عمل میکنند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مشتریان امروزی بسیار دقیق تر از مشتریان دیروزی هستند تبلیغات کالاهای مختلف در رسانه های اجتماعی باعث آگاهی مشتریان از میزان خدمات شرکت ها و کارخانه جات مختلف شده و به آنها کمک می کند تا بهتر برای خرید تصمیم بگیرند.

تمامی مشتریان چه آنهایی که به صورت عمده و چه آنهایی که به صورت خرده خرید میکنند علاوه بر کیفیت و برخورد مناسب و مشتری مداری 4 نیاز اساسی دارند که آنها را به شما معرفی می کنیم.

1-ارزش گذاری:

مشتری بیش از هر چیزی به دنبال کالایی است که به آن نیاز دارد اما در وهله ی اول که برای خرید مراجعه میکند اگر کسی وجود نداشته باشد تا محصول را به او معرفی کرده معایب و مزایای آن را عنوان کند و اطلاعات ارزشمندی در اختیار او نگذارد مشتری به اصطلاح امروزی از دست میرود. امروزه مشتریان بیش از هر چیز به دنبال خدمات هستند هر جایی که خدمات بهتری به آنها بدهد را برتر دانسته و جذب آن می شوند.

2-تضمین:

مشتری با داشتن تضمین راحت تر خرید میکند حتما لازم نیست تضمین کالا را با اغراق بیان کرده و تا مدت های طولانی برای آن ضمانت قرار دهید همین که کالای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد خود برای مشتری تضمین به حساب می آید و مشتری اطمینان بیشتری برای خرید پیدا می کند.

فروشگاه ها و شرکت های مختلفی که محصول یا خدماتی را ارائه میدهند بدون تضمین فروش کمتری خواهند داشت همین که مشتری خیالش از بابت تضمین آسوده باشد خرید بهتری انجام میدهد تضمین کالاها حق مشتری است و این جزء اصول مشتری مداری است.

3-با صرفه بودن:

مشتری برای خرید نه تنها به کیفیت بلکه به کمیت هم توجه میکند این از همه مهمتر است که کالایی که شما ارائه میدهید اگر قیمت بالایی دارد به همان اندازه کیفیت داشته باشد مهمتر از آن این است که مشتریان با حساب و بودجه ی خود خرید میکنند بنابراین باید اینقدر تنوع کالا داشته باشید که مشتری را از دست ندهید.

مشتری با بودجه ای که دارد به قصد خرید میرود و شما باید خوب بتوانید به او خدمات دهی کنید تا کالاهای بهتر یا مشابه را با همان بودجه به فروش برسانید.

4-جذابیت:

مشتری ها اصولا به دنبال تنوع هستند آنها جذابیت را دوست دارند و تاثیر بسزایی در خرید آنها خواهد داشت اگر چیزی برای مشتری جذاب باشد حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشد میل به خرید پیدا خواهد کرد یا حداقل در مدت زمان کوتاهی دوباره تصمیم به خرید آن می گیرد بنابراین کالاهای خود و خدماتتان را برای مشتریان و مخاطبتان جذاب کنید رنگ و نقش زیبا در چیدمان کالاها دکوراسیون جذاب همه در خرید مشتری از محصولات شما اثر گذار خواهند بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.