سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال ديويد کامرون از محکوميت "ابوحمزه المصری" در آمريکا

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه از محکومیت "ابوحمزه المصری" در نیویورک استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه از محکومیت "ابوحمزه المصری" در نیویورک استقبال کرد.

ابوحمزه المصری که چندین سال از دوران حبس خود را در زندانی در انگلیس سپری کرد تلاش می‌کرد از استرداد خود به آمریکا جلوگیری کند. دیوید کامرون در گفتگو با رادیو بی بی سی انگلیس گفت : من فکر می‌کنم این موضوع خوب است که وی (ابوحمزه المصری) با عدالت روبرو شد و عدالت نیز برای وی اجرا شد.

نخست وزیر انگلیس با توجه به موضوع استرداد ابوحمزه المصری افزود : لازم است که ما به دنبال راه‌های فرجام خواهی که وجود دارد و به ما اطمینان می‌دهد این افراد هر چه سریع تر به عدالت سپرده می‌شوند، باشیم. 

دیوید کامرون همچنین خاطر نشان ساخت که انگلیس باید در روابط خود با دادگاه حقوق بشر اروپا که باعث شد استرداد ابوحمزه المصری به مدت چندین سال به تعویق بیافتد، بازنگری کند.
وی گفت : روشن است که ما نیز باید به کنوانسیون حقوق بشر اروپا توجه داشته باشیم و همچنین از طرف دیگر لازم است به این موضوع نیز توجه کنیم در صورتی که فردی کشور ما را تهدید کرد و حق ندارد در اینجا زندگی کند، ما باید بتوانیم وی را از کشور خود اخراج کنیم.

ابوحمزه المصری روز دوشنبه به دلیل یازده اتهام در رابطه با ایجاد اردوگاه‌های آموزشی تروریستی در آمریکا و ربودن گردشگران در یمن در دهه 1990 میلادی، توسط دادگاهی در نیویورک محکوم شد.
ابوحمزه المصری که به مدت چندین سال در مسجدی در شمال لندن به موعظه می‌پرداخت در سال 2006 میلادی به دلیل اتهاماتی از جمله تحریک به قتل و برانگیختن خشونت‌های فرقه‌ای به گذراندن هفت سال حبس در زندانی در انگلیس محکوم شد.

  ابوحمزه المصری از سال 2004 میلادی در فهرست افراد تحت تعقیب دولت آمریکا قرار داشت و با استفاده از قانون حقوق بشر اروپا تلاش می‌کرد از استرداد خود به آمریکا جلوگیری کند.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.