سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار:

جعجع از پيشنهاد الحريری برای انتخاب "عون" به عنوان نامزد توافقی سخن گفت

رئیس حزب نیروهای لبنانی از پیشنهاد سعد الحریری در خصوص انتخاب میشل عون به عنوان نامزد توافقی ریاست جمهوری سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی در موضع گیری قابل توجهی اعلام کرد سعد الحریری رئیس حزب المستقبل میشل عون را به عنوان نامزد توافقی (برای ریاست جمهوری لبنان) با وی مطرح کرده است.

 در همین حال سفیر آمریکا برای بررسی مسئله انتخاب رئیس جمهور لبنان با میشل سلیمان رئیس جمهور و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. 

گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به رایزنی‌ها در پاریس در خصوص انتخاب رئیس جمهور لبنان افزود: گفتگوهای طرف‌های جریان چهاردهم مارس در پاریس در خصوص انتخاب رئیس جمهور وارد مرحله حساسی شده است. خبرهای رسیده از دیدارهای حریری و جعجع بسیار زیاد است. 

برخی منابع اعلام کردند در جلسه پنج ساعته که با بالا رفتن صداها همراه بود و به رغم بیانیه‌ای که الحریری صادر کرد، توافقی به دست نیامد. در همین حال منابع دیگر اعلام کردند جعجع خواستار برگزاری جلسه‌ای دیگر شده است. 

در ادامه گزارش آمده است: در این حال قوی ترین خبر را خود جعجع در یک گفتگوی مطبوعاتی در پاریس اعلام و فاش کرد حریری به وی پیشنهاد کرده است میشل عون نامزد توافقی ریاست جمهوری لبنان باشد. 

جعجع در این گفتگوی مطبوعاتی به پیشنهاد سعد الحریری درباره نامزدی میشل عون اشاره کرد و افزود من نظر خود را به صراحت اعلام کردم. عون نمی‌تواند نامزد توافقی باشد زیرا نه سال در مسیری کاملا متفاوت حرکت کرده است. 

در ادامه گزارش آمده است: محافل سیاسی در بیروت به مدت چند ساعت به این موضع گیری (جعجع) پرداختند اما حزب نیروهای لبنانی بعد از گذشت بیش از سه ساعت این سخنان را که برخی رسانه‌ها صدا و تصویر آن (جعجع) را ثبت و ضبط کرده بودند، تکذیب کرد. از سوی دیگر سؤالاتی در خصوص سفر ولید جنبلاط به پاریس مطرح است که وی به المنار گفت این سفر خصوصی است. 

در همین حال سفیر آمریکا در بیروت فعالیت‌های خود را در این شهر از سر گرفت و پس از دیدار با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان با نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. 

دیوید هِیل سفیر آمریکا در بیروت گفت: هدف ما این است که به لبنانی‌ها در حمایت از روند انتخاب رئیس جمهور بدون هر گونه تاثیری که بخواهد نتایج را از قبل مشخص کند کمک کنیم. وی ادامه داد: به نظر ما رهبران لبنانی هنوز فرصت دارند تا در مهلت قانونی باقیمانده رئیس جمهور را انتخاب کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: رئیس جمهور لبنان خواستار برگزاری جلسه روز چهارشنبه شده است تا در آن محتوای نامه ارسالی رئیس جمهور برای پارلمان مورد بررسی قرار گیرد. برّی همچنین بار دیگر به جلسه پنج شنبه آینده برای انتخاب رئیس جمهور دعوت و در گفتگو با السفیر اعلام کرد نشست‌هایی که در پاریس صورت می‌گیرد به تنهایی برای توافق درباره رئیس جمهور کافی نیست و هر توافقی بین طرفین تا زمانی که توافقی گسترده‌تر با دیگر گروه‌ها را به دنبال نداشته باشد ناقص خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.