سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سریال قاچاق خوشه‌های زرد ادامه دارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر بحث نظارت در خرید گندم از کشاورزان، گفت: با توجه به قیمت بالای گندم در خارج از کشور، در برخی استان‌ها پدیده قاچاق گندم مشاهده شده که باید از این امر جلوگیری شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، فرخ مسجدی در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم، با اشاره به اینکه گندم یک کالای استراتژیک است، اظهار کرد: بخش عمده تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این کالا عموما از طبقات پایین جامعه هستند لذا ارایه هر نوع خدماتی در زمینه تولید و توزیع آن مهم است.

وی با اشاره به اینکه دولت عزم خود را برای افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان جزم کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان استان، در پایان فصل خرید اعلام کنیم که استان آذربایجان شرقی در زمینه ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز خودکفا شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر بحث نظارت در خرید گندم از کشاورزان، گفت: با توجه به قیمت بالای گندم در خارج از کشور، در برخی استان‌ها پدیده قاچاق گندم مشاهده شده که باید با ارایه خدمات مناسب و جلب رضایت کشاورزان از این امر جلوگیری شود.

وی با قدردانی از عملکرد خوب بانک سپه در ارایه تسهیلات به کشاورزان و خریداران گندم، خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی و به ویژه واحدهای صنایع غذایی کمک کنیم تا بتوانند گندم مورد نیاز خود را از کشاورزان خریداری کنند.

مسجدی همچنین بر اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نحوه خرید تضمینی گندم به مسئولان شهرستان‌ها، تولیدکنندگان، خریداران و مردم تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه آمادگی کامل دارند و ان‌شاءالله مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی همچنین تسریع در عقد قرارداد بین شرکت غله و مراکز خرید را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، قاچاق ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.