سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

پنج هزار کردستانی مقیم خارج از کشور هستند

دبیرشورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان گفت: آمار بانک اطلاعاتی کردستانی های خارج از کشور به بیش از 5 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، جهانی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی کردستانی های خارج از کشور تاکنون به 5 هزار و 300 نفر رسیده است گفت:در حال حاضر  اطلاعات مربوط به  420 نفر از نخبگان کردستانی خارج از کشور جمع آوری شده است ولی هنوز امکان دسترسی مستقیم به تعدادی از نخبگان وجود ندارد.
وی افزود: دبیرخانه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری نقش هماهنگ کننده و برقرای ارتباط با ایرانیان مقیم دارد و در این رابطه هیچ گونه نقش اجرایی برعهده ندارد.
دبیرشورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان اضافه کرد: 53 فرصت سرمایه گذاری توسط ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ارسال شده است.
جهانی خاطر نشان کرد: تاکنون 77 فرصت شغلی و سرمایه گذاری نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به دبیرخانه شورای استانی ارائه شده است.
وی یکی از ماموریت های شورای ایرانیان خارج از کشور را برقراری ارتباط در خصوص پرواز سلیمانیه از طریق فرودگاه سنندج خواند و گفت: از آنجا که این پرواز نقش فرامرزی و برقراری ارتباط بیشتری با کشور همسایه دارد باید در راستای برقراری دوباره آن اقدامات لازم صورت گیرد.
دبیرشورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل شورای ایرانیان پیش بینی شده که در نمایشگاه هایی که در کشورهای هم چون آلمان،سوئد، ترکیه و امارات که بیشترین تعدادکردستانی های در این کشورها مقیم اند، با رویکرد تبلیغی حضور پیدا کنیم.
جهانی اضافه کرد: بر اساس آمار مرکز 2777 که زیرمجموعه شورای عالی ایرانیان و به منظور پاسخگویی به سوالات ایرانیان خارج از کشور راه اندازی  شده است، در این مدت اخیر تعداد تماس های کردستانی های مقیم خارج افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.