سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

سودآوری دلالان عامل افزایش "قیمت میوه"

علی ایرانپور گفت: با حذف نقش دلالگران و سودآوری آنان، میوه با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید و دغدغه‌های تولیدکنندگان هم برطرف خواهد شد.

علی ایرانپور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات در زمینه گرانی قیمت میوه و محصولات باغی در بازار مصرف و خرید ارزان از کشاورزان داخلی باشد.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه میوه‌ای که از کشاورزان با قیمت پایین و سود ناچیز خریداری می‌شود در بازار مصرف با چندین برابر افزایش قیمت از سوی برخی واسطه‌ها به فروش می‌رسد.
 
نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: این گونه اقدامات باعث می‌شود که تولیدکننده متضرر و مصرف‌کننده داخلی به دلیل بالا بودن قیمت قدرت خرید نداشته باشد.
 
ایرانپور با اشاره به نقش دلالگران و واسطه‌ها در بازار افزود: نقش دلالان با عدم حضور مسئولان نظارتی پررنگ می‌شود و همچنین سود عایدی بدون دردسر نصیب آنان می‌شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در خرید محصولات کشاورزی باید به بحث خرید تضمینی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به خصوص تولیدکنندگان محصولات باغی توجه ویژه‌ای اذعان داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در عرضه و تقاضا باید قیمت‌ها را مشخص کرد چرا که گاهی به ضرر تولیدکنندگان، برخی واسطه‌ها از این فرصت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.
 
ایرانپور اظهار داشت: بازرسین حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در کنترل قیمت نظارت‌های بیشتری را اعمال نمایند و اجازه ندهند که محصولات کشاورزی در برخی نقاط با گرانی کاذب به سود برخی از سودجویان عرضه شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در راستای کنترل و نظارت‌ها گستردگی میادین میوه و تره‌بار نقش واسطه‌ها را کمرنگ‌تر خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: میوه ، گرانی ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علي
۰۹:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
لطفا مسولين به فكر كشاورز باشند همه قيمت ها چند برابر شده كشاورز بايد مواد غدايي يا هر چيزي با چند برابر قيمت چند سال پيش بخرد ولي کشاور هنوز كه هنوزه بايد به قيمت 10سال پيش محصولاتشو بفروشه