سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

موفقيت پژوهشگران علوم پزشکي مشهد در طرح جدا سازي و تلخيص ليکوپن از رب گوجه فرنگي

محققان دانشگاه علوم پزشکي مشهد به جدا سازي و تلخيص ليکوپن از رب گوجه فرنگي موفق شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : خالص سازي ليکوپن فرايند پيچيده ای است که با استفاده از اورسوداکسي کوليک اسيد و تلاش محققان مرکز تحقيقات بيوتکنولوژي این دانشگاه انجام شده و با شماره 79892 اداره کل مالکيت صنعتي و ثبت اختراعات به ثبت رسيده است.

دکتر تفقدی افزود : ليکوپن خاصيت آنتي اکسيدان دارد و در طرحهاي تحقيقاتي دارويي و برخي از مکمل ها و داروها از جمله داروهاي پيشگيري از سرطان مورد استفاده قرار مي گيرد.

او گفت : تاپیش از این عمل خالص سازي ليکوپن در کشورها و شرکتهاي خارجي انجام مي شد و هم اکنون با امکانات موجود، مرکز تحقيقات بيوتکنولوژي دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگي ارائه ليکوپن مورد نياز مراکز تحقيقاتي کشور را در مدلهاي آزمايشگاهي دارد و در صورت توسعه و تجهيزاین مرکز به تجهيزات آزمايشگاهي صنعتي، توانمندي توليد ليکوپن مورد نياز صنايع را نيز داراست

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدت اجراي اين طرح را يک سال و نيم و با حمايت مالي معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اعلام کرد .

فرايند جداسازي و تلخيص ليکوپن از رب گوجه فرنگي به همت دکتر سيد احمد مهاجري، دکتر فرزين هادي زاده از اعضا هيئت علمي دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و محمود سيفي کارشناس ارشد شيمي دارويي مرکز تحقيقات بيوتکنولوژي انجام شده است .

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: پژوهشگر ، محقق ، علوم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.