سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمان‌فر در نطق میان دستور

وزارت ارتباطات حق ورود به حوزه محتوای اینترنت را ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مجوز وزارت ارتباطات به شرکت سامسونگ برای تولید محتوا گفت: این وزارتخانه حق ندارد وارد محتوا شود، لذا دادن مجوز برای ورود شرکت سامسونگ به تولید محتوای فرهنگی غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه(30 اردیبهشت ماه) با بیان اینکه روزی که دشمن بعثی به کشور ما حمله کرد و بخشی از خاک ما را تصرف کرد اظهار داشت: بعضی می‌گفتند به موضع غربی‌ها و آمریکایی‌ها توجه کنید و بروید حق خود را پشت میز مذاکره بگیرید و مسئله جنگ را در آن جا حل کنید، اما امام راحل گفتند مسئله جنگ در میدان جنگ حل می‌شود و چنین هم شد.
 
پژمان‌فر افزود: اگر ما به دنبال حل کردن جنگ پشت میز مذاکرات بودیم، حتی نمی‌توانستیم یک وجب از خاک خود را باز پس بگیریم، زیرا آنان دشمنان این آب و خاک‌اند و تا براندازی نظام به هیچ امری قانع نمی‌شوند و همچنین زخم‌خورده گفتمان انقلاب اسلامی‌اند که امروز الگوی استقامت و پایداری و خروج از بازی ظالمانه ما هستیم.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل هم فرمودند، هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد، از او ضربه خورد، حتی دوستانش نیز این کشور ضربه خوردند.
 
نماینده مردم مشهد دست گرفتن ابتکار عمل را ویژگی بزرگ امام(ره) خواند و گفت: ایشان بازی در میدان دشمن را جایز نمی‌دانستند و به تبدیل تهدیدها بر فرصت‌ها تاکید می کردند، توصیه‌ای که اگر از ابتدای اعمال تحریم‌ها به آن عمل می‌شد؛ اکنون وضع ما به صورت دیگری بود.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هر چند توافق ژانو با وادادگی، تلخی بسیاری برای ملت داشت، اما ایستادگی مردم و نمایندگان مجلس باعث شد تیم مذاکره‌کننده در ادامه با دقت بیشتری مذاکرات را ادامه دهد و مشخص کند که موضع طرف مقابل منطقی نیست و به دنبال بهانه برای حمله به تمامیت عرضی ایران است.
 
پژمان‌فر اعتماد به آمریکا را طناب پوسیده برشمرد و با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه ایشان معتقد است ماهواره و شبکه‌های اجتماعی هیچ نقش منفی در اعتقاد و ایمان مردم نداشته است.
 
وی افزود: آقای رئیس‌جمهور آیا تا به حال سری به محاکم قضیه زده‌اید؟ که ببینید ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه بلایی بر سر خانواده‌ها آورده‌اند.
 
نماینده مردم مشهد ادامه داد: آیا وظیفه دولت فقط توسعه کابل‌های نوری است، که فعالیت شبکه‌های ضد انقلاب بیشتر شود درباره راه‌اندازی شبکه ملی وعده سال 94 را می‌دهید، اما برای افزایش پهنای باند اینترنت روزانه تلاش می‌کنید آیا این کار جز نوکری اجانب نیست. پیوست اقتصادی افزایش باند چیست؟
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آیا این به معنای آن نیست که دولت در مسائل فرهنگی دچار وادادگی شده و خانواده جهانی غرب که مورد توجه آمریکاست را پذیرفته است.
 
پژمان‌فر با اشاره به مجوز وزارت ارتباطات به شرکت سامسونگ برای تولید محتوا گفت: این وزارتخانه حق ندارد وارد محتوا شود، لذا دادن مجوز برای ورود شرکت سامسونگ به تولید محتوای فرهنگی غیرقانونی است.
 
وی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر "واتس آپ" گفت: اطلاعات واتس‌آپ در اختیار "فیس بوک" که وابسته به سازمان "سیا" قرار می‌گیرد و تا امروز قانونی درباره رفع فیلتر آن به تصویب نرسیده است.

پژمان‌فر ادامه داد: وزارت ارتباطات نیز مسئول قانونگذاری در این مورد نیست تا زمانی که قانون تغییر نکرده همه باید آن را رعایت کنند و بهانه‌هایی مانند این که چندین میلیون نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بهانه‌های غیرقابل قبول برای عبور از قانون است.
 
نماینده مردم مشهد در پایان درباره لزوم پیگیری اشتغال فرزندان شهدا و تعیین تکلیف درآمد جانبازان زیر 25 درصد تاکید کرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.