سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به جرم همدستی در فرار مالیاتی مشتریان آمریکایی؛

بانک "کردیت سوئیس" 2.6 میلیارد دلار جريمه می‌پردازد

شورای فدرال سوئیس از حل و فصل مناقشه مالی بانک "کردیت سوئيس" با وزارت دادگستری آمريکا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دولت سوئيس در بيانيه‌ای اعلام کرد توافقی که ميان مسئولان کردیت سوئيس و وزارت دادگستری آمريکا حاصل شده است اين امکان را فراهم می‌آورد که مناقشه اختلاف برانگيز آنها به طور حقوقی و بدون اين که بانک سوئيس به طور رسمی متهم شود، حل و فصل گردد.

با امضاي اين توافق‌نامه، مسئولان کردیت سوئيس اذعان کردند بانک آنها مرتکب تخلفاتی شده است و به همين علت تحريم‌هايی را که وزارت دادگستری آمريکا در نظر گرفته است، می‌پذيرند.

طبق توافق‌نامه منعقد شده ميان بانک کردیت سوئيس و وزارت دادگستری آمريکا، با حل و فصل حقوقی اختلافات موجود به طور توافقی، وزارت دادگستری آمريکا براي بی‌اعتبار کردن پروانه بانک بزرگ سوئيسی اقدام نخواهد کرد.

طبق توافقی که ميان بانک کردیت سوئيس و وزارت دادگستری آمريکا امضا شده است، اين بانک سوئيسی به جرم کمک به پنهان کردن فرارهای مالياتی مشتريان آمريکايی ثروتمند خود، به پرداخت دو ميليارد و 600 ميليون دلار به آمريکا محکوم می‌شود.

"اريک هولدر" وزير دادگستری آمريکا اعلام کرد در دو دهه گذشته اين اولين بار است که يک موسسه مالی در مناقشه خود با وزارت دادگستری آمريکا به تخلفات خود در چنين مقياسی اذعان می‌کند و پرداخت جريمه‌ای به اين سنگينی را متقبل می‌شود.

با حل و فصل توافقی اختلافات کردیت سوئيس و وزارت دادگستری آمريکا، ‌اين موسسه مالی بزرگ سوئيس می‌ تواند به فعاليت‌های خود در آمريکا ادامه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.