سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمرک اعلام کرد

راهكارهای توسعه و افزایش همكاری‌های گمركی میان ایران و عمان در رويه ترانزيت بررسی شد

راهكارهای توسعه و افزایش همكاری‌های گمركی میان ایران و عمان در نشست مشترك هیأت گمركی كشور عمان با مسئولین گمرك جمهوری اسلامی ایران بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرك ايران، در راستاي توافق نامه چهارجانبه همكاري هاي ترانزيتي بين كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، پادشاهي عمان، جمهوري ازبكستان و تركمنستان و به منظور بررسي راهكارهاي توسعه همكاري هاي موجود جهت اجرايي نمودن سند مذكور، هيأتي مركب از مديران گمركي، بندري، سرمايه گذاري و تجاري كشور عمان با مديركل دفتر همكاري هاي بين الملل و نماينده ارشد اداره كل نظارت بر ترانزيت ملاقات كردند.

غلامرضا صفاري طاهري مديركل دفتر همكاري هاي بين الملل در رابطه با جزئيات اين ديدار گفت: در جريان اين نشست، دو طرف ضمن تأكيد بر همكاري هاي هر چه بيشتر در امورگمركي و ترانزيتي فيمابين در قالب انعقاد موافقت نامه دوجانبه همكاري هاي گمركي در آينده نزديك، درخصوص شرايط و ملاحظات مربوط به موافقت نامه چندجانبه ترانزيتي به بحث و مذاكره پرداختند.

وي افزود: طرف عماني با عنايت به موقعيت استراتژيك جمهوري اسلامي ايران و ظرفيت مناسب موجود جهت توسعه صنعت ترانزيت، سئوالات و ابهاماتي را كه پيرامون نحوه تعامل گمرك ايران با محموله هاي ترانزيتي و عبور كالا از كشورمان از مبدأ تا مقصد را داشتند مطرح نموده و پاسخ هاي متناسب با آن را از طرف ايراني دريافت نمودند.

همچنين طرف عماني با اشاره به تعاملات گسترده خود با ساير كشورهاي حوزه خليج فارس و توافق نامه هاي امضاء شده در زمينه تجارت آزاد و ترانزيت كالا در آن منطقه، بدون پرداخت هرگونه عوارض گمركي، باتوجه به صرفه اقتصادي عبور كالا از طريق جمهوري اسلامي ايران، تمايل خود را به استفاده از اين مسير ترانزيتي به مقصد كشورهاي مشترك المنافع (CIS) اعلام نمود.

در ادامه نمايندگان گمرك جمهوري اسلامي ايران به ساير سئوالات هيأت عماني درخصوص تشريفات ترانزيت كالا از جمهوري اسلامي ايران و نحوه رسيدگي به تخلفات احتمالي متصديان حمل و ترانزيت كالا پاسخ دادند و طرفين بر ضرورت افزايش تعاملات موجود تأكيد كردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، عمان ، صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.