سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بازدید از گمرک ماهیرود؛

افزایش "صادرات" در گرو نگاه ویژه به مناطق مرزی است

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در بازدید از گمرک مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه خراسان‌جنوبی، افزایش مبادلات تجاری ایران با افغانستان را نیازمند ایجاد بندر ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی مرزی و ساخت محور ترانزیتی در این گمرک ذکر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازسازمان توسعه تجارت ایران، مهندس افخمی که به منظور ارتقای سهم صادرات استان خراسان‌جنوبی در بازار هدف افغانستان به این خطه سفر کرده است، ضمن تاکید بر صادرات 2 میلیارد و 184 میلیون دلار کالا در سال جاری از ایران به افغانستان، سهم این استان را 700 میلیون دلار یعنی بیش از 30 درصد کل صادرات به این کشور ذکر کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به مناطق مرزی نگاه ویژه‌ای داشته باشند افزود: صادرات، ضرورت امروز کشور است اما گسترش آن در قدم اول نیازمند فرهنگ‌سازی و اصلاح ساختارهاست.
 
رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به نامگذاری امسال به «سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: با ایجاد زمینه‌های فرهنگی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات و تسهیل آن فراهم می‌شود.
 
در این سفر که علاوه بر برخی مدیران سازمان توسعه تجارت ایران، رایزن بازرگانی ایران در افغانستان نیز حضور دارند، نیازمندی‌های استان خراسان‌جنوبی در زیرساخت‌های تجاری مورد شناسایی قرار گرفت و راهکارهایی به منظور رفع محدودیت‌های واردات و صادرات غیرنفتی و توسعه و تجهیز مبادی رسمی و خروجی این استان ارائه شد.
 
گفتنی است در این سفر علاوه بر برگزاری شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خراسان‌‌جنوبی، نشستی نیز با تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی بیرجند انجام می‌شود تا ضمن بررسی موانع و مشکلات تجاری این استان، مقدمات چهارمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان فراهم شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، مناطق ، مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.