سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:

دستور جلسه‌های شورای شهر میراثی‌است/ سازمان میراث فرهنگی در خصوص تغییر کاربری، نوسازی و بازسازی سخت‌گیری کنند

علیرضا دبیر در شصت وششمین جلسه علنی شورا از سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی شورا خواست به دلیل ظلمی که در سال‌های اخیر به شهر ری شده، موزه‌ای را در این شهر احداث کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه‌‌ شصت وششمین جلسه علنی شورا خطاب به عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه شورا که به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی که میهمان شورای اسلامی شهر تهران شده بود، تاکید کرد: اگر کار گروهی برای حل مشکلات میراث فرهنگی می‌خواهد تشکیل شود، بهتر است افراد اجرایی هم در این کارگروه باشند ای کاش علاوه بر معاون خدمات شهری شهرداری معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون شهرسازی هم حضور داشتند.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری تهران و چهار ماده‌ای که در خصوص میراث فرهنگی درآن گنجانده شده است، اظهار داشت: توجه به میراث دربودجه‌ سال 93 شهرداری در تاریخ روابط میراث و شهرداری بی‌سابقه است البته دستور جلسه‌های شورا هم ببیند میراثی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از سلطانی‌فر خواست با توجه به ظلمی که در یکی دوسال گذشته به مردم شهر ری شده و باعث شده توسعه در این منطقه انجام نشود یک موزه در شهر ری احداث شود.

وی افزود: در این زمینه و نیز در خصوص ارتقای اداره‌ میراث ری شورای شهر از هر کمکی مضایقه نخواهد کرد.

دبیر در پایان از شهرداری تهران خواست مصوبه‌ شورا را  درخصوص تسهیل هتل سازی درتهران رعایت کنند و همچنین از سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد درباره صدور مجوز برای ساختمان‌هایی که می‌خواهند تعبیر کاربیر بدهند یا نوسازی و بازسازی بگیرند سخت گیری کنند  و به بافت‌های تاریخی ثبت شده و ارتقای خط توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.