سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

طرح تحول نظام سلامت به بیماران هموفیلی کمک زیادی می کند

مسوول انجمن هموفیلی استان کردستان با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تحولات عمده ای بدنبال دارد گفت: اجرای این طرح می تواند کمک شایانی به بیماران خاص و صعب العلاج بویژه بیماران هموفیلی کند.

 
 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، وکیلی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی با مشکلات متعددی مواجه هستند گفت: پیشگیری از بیماری هموفیلی نیاز به تامین بودجه از سوی وزارت بهداشت دارد.

وی افزود: تاکنون 116 بیمار هموفیلی در کردستان شناسایی شده اند که از این تعداد 88 نفر مرد و 28 نفر زن هستند.وی گفت: بیماران هموفیلی از مزایای دفترچه و مزایای بیماران خاص بهره مندند و فاکتورهای انعقاد خون را به صورت رایگان دریافت می کنند، اما بیماران 50 درصد هزینه فرانشیز درمانی مانند آزمایشات ماهانه و سالانه، امورات درمانی و فیزیوتراپی را پرداخت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد :با اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکلات مالی بیماران هموفیلی نیز کاهش پیدا کند.

وکیلی با بیان اینکه بیماری هموفیلی از طریق وراثت به انسان منتقل می شود گفت: 70 درصد این بیماری ارثی و 30 درصد به صورت جهش ژنتیکی به افراد منتقل می شود.مسوول انجمن هموفیلی استان خدمات پیشگیری، دارویی، درمانی، آموزشی و اجتماعی به بیماران را از عمده خدمات انجمن عنوان کرد.

وی از همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی و واحد بیماران خاص دانشگاه تجلیل و قدردانی کرد و گفت: انجمن هموفیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات فیزیوتراپی و دندانپزشکی به بیماران ارایه می دهد.

در ایران یک تا هفتم مرداد هر سال به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.