سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: سيا ديگر از برنامه‌های واکسيناسيون برای عمليات مخفی استفاده نمی کند

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از این به بعد از برنامه های ایمن سازی و واکسیناسیون به منظور اجرای عملیات خود استفاده نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل ازخبرگزاری رویترز ، خبرگزاری رویترز ،کاخ سفید روز دوشنبه وعده داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از این به بعد از برنامه های ایمن سازی و واکسیناسیون به منظور اجرای عملیات خود استفاده نخواهد کرد.

اعلام این موضوع از سوی کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که مدیران چند آموزشگاه دولتی علوم بهداشتی از سازمان سیا بابت استفاده از برنامه های ایمن سازی و واکسیناسیون با هدف یافتن اسامه بن لادن شکایت کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیران این آموزشگاه ها چندی پیش شکایت خود را درباره یک برنامه واکسیناسیون هپاتیت مطرح کردند که توسط یک پزشک پاکستانی به اجرا گذاشته شد. این برنامه در یکی از شهرهای پاکستان که محل اختفای بن لادن بود نیز اجرا شد. بن لادن چندی بعد طی عملیات مخفی ارتش آمریکا کشته شد.

"کایتلین هیدن" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت "لیزا موناکو" مشاور امنیت داخلی اوباما طی نامه ای خطاب به مدیران این آموزشگاه‌ها تضمین داد بر اساس سیاست های سازمان سیا، این سازمان از ماه اوت سال 2013 به بعد متعهد شده است از برنامه های واکسیناسیون و افرادی که در این برنامه ها مشارکت دارند، به هیچ وجه در عملیات خود استفاده نکند.

روزنامه واشنگتن پست در این باره گزارش داد هدف سازمان سیا از راه اندازی برنامه واکسیناسیون در پاکستان، تلاش برای دستیابی به نمونه های "دی ان ای" مربوط به بستگان بن لادن بود که نزدیک محل اقامت وی سکونت داشتند. بر اساس این گزارش، تلاش های مذکور موفقیت آمیز نبود و "شکیل افریدی" پزشک مجری این برنامه به 23 سال حبس محکوم شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.