سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت محلول ضد آب و لک کاربردی در صنعت فرش توسط محققان ایرانی

محلول ضدآب و ضد لک جهت استفاده در صنعت فرش‌های ماشینی با پایه اکرلیک در واحد فناوری توسعه مواد و تکنولوژی‌های پیشرفته البرز در مرکز رشد پژوهشگاه مواد وانرژی ساخته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سید محمد کاظم زاده، مجری طرح با اعلام این خبر گفت: این محلول پس از تولید فرش روی آن پوشش داده شده و در دمای محیط خشک می‌شود و پس از نفوذ محلول به پودهای فرش، قابلیت جذب مایعات در آن به صفر می‌رسد.

این دانشجوی دکتری مهندسی مواد با بیان این‌که در حال حاضر به دنبال رایزنی با کارخانه‌های قالیبافی هستیم، خاطرنشان کرد: این روش باید پس از بافت قالی در کارخانه انجام شود و فرش پس از بافت در این محلول غوطه‌ور شود.

وی افزود: مدت زمان ماندگاری این محلول روی فرش 2 سال است و طی این مدت هر گونه مایعات و لکی به راحتی و با یک دستمال تمیز می‌شود.

مجری این طرح با اشاره به دیگر کاربردهای این محلول، اظهار کرد: این محلول همچنین جهت جلوگیری از پوسیدگی در تابلوفرش‌های گران‌قیمت و پارچه‌های مبلی نیز قابل استفاده است.

وی افزود: مزیت این محلول این است که استفاده آن در منازل نیز پس از شستشوی فرش به راحتی قابل انجام است.

امیر حسنجانی روشن، پژوهشگر دیگر این طرح نیز گفت: این محلول را بر پایه آبی و با استفاده از محلول کلوئیدی نانوذرات سیلیکا فرآوری کردیم که روی منسوجات نیز قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه این محلول در حال حاضر، موجود و آماده تجاری سازی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ساخت ، محلول ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.