سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی:

تحریم‌ها مسبب اوضاع بد اقتصادی هستند/دولت در اجرای فاز دوم اشتباهاتی داشته است

معاون پارلمانی صدا و سیما با بیان اینکه مسبب اوضاع بد اقتصادی تحریم‌ها هستند، گفت: نفس هدفمندسازی یارانه‌ها درست است و مسبب اوضاع اقتصاد کنونی وجود این طرح نیست زیرا بعد از تحمیل تحریم‌ها به ما بود که تورم‌ها به صورت مضاعف پدید آمد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی صدا و سیما در همایش "هدفمندی یارانه‌ها و چالش‌های آن" که بعداز ظهر امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهارداشت: دو موضوع مهمی که در مورد هدفمندی یارانه‌ها باید به آن پرداخته شود، بحث ضرورت اجرا و شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها است.

وی افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها به دلیل سوق دادن اوضاع اقتصادی کشور به سمت عدالت محوری باید اجرایی می‌شد، البته نیاز به این طرح 20 سال بود که در کشور احساس می‌شد و بالاخره در دولت دهم عملیاتی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی با بیان اینکه انحراف‌ها و کاستی‌هایی در این طرح بوجود آمد، ولی اینها نباید ضرورت اجرای هدفمندی را تحت‌الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیز بر پایه هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده که البته در ارتقای اقتصاد کشور مفید بوده و باعث رشد تولید و کاهش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

معاون پارلمانی صدا و سیما اضافه کرد: در دولت دهم ما دریافتیم که سرمایه کشور تنها با در نظر گرفتن هدفمندسازی‌ یارانه‌ها ساماندهی شده و عدالت اقتصادی با این طرح محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی اظهار کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها فاصله بین دهک‌ها کاسته شد و گامی به سوی عدالت را برداشتیم، اما اوضاع اقتصاد کنونی کشور تنها به سبب تحریم‌ها پدید آمده که اقتصاد ما را تحت فشار قرار داده است.

وی با اشاره به اوضاع بد اقتصاد کنونی کشور گفت: مسبب اوضاع بد اقتصادی تحریم‌ها هستند، البته در اجرای فاز دوم دولت جدید اشتباهاتی را انجام داده است که قابل انکار نیست به طور مثال من در طول ثبت‌نام دور دوم یارانه‌ها می‌دانستم که عموم مردم ثبت نام خواهند کرد و این تنها این وجهه را معارض می‌دارد که همه 72 میلیون نفر ثبت‌نام‌کننده‌ نیازمند هستند و این وجهه ما را در نظام بین‌المللی زیر سوال برده است.

معاون پارلمانی دولت دهم در پایان تأکید کرد: نفس هدفمندسازی یارانه‌ها درست است و مسبب اوضاع اقتصاد کنونی وجود این طرح نیست زیرا بعد از تحمیل تحریم‌ها به ما بود که تورم‌ها به صورت مضاعف پدید آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هدفمندی ، اقتصاد ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.