سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرده‌برداری از داستان‌های پشت پرده "کن"

فیلم "شکارچی روباره" "بنت میلر" در بخش مسابقه اصلی "جشنواره کن" نگاهی به داستان‌های پشت پرده دنیای ورزش دارد.

به گزارش خبرنگار  سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی؛ کارگردان آمریکایی بعد از تصویر کشیدن زندگی مربی سابق بیس بال، "بیلی بین"، "حالا با فیلم" شکارچی روباه به بخش مسابقه جشنواره کن راه یافته است.
 
داستانی غم انگیز "جان ای دوپونت"،" میلیونر بدول" ، "متهم به قتل" و "دو قهرمان کشتی" با یکدیگر مرتبط می‌شوند. "بنت میلر" میل شدیدش به درام‌های زندگی واقعی و شخصیت‌های آشنا در دنیای ورزش را که از الگوهای مرسوم پافراتر می گذارند. یکی از پذیرفته‌ترین قوانین فیلم‌سازی حرفه‌ای می‌گوید که کم پیش می‌آید سینمای خوب و ورزش با هم آمیخته شوند. 



سینمای "بنت میلر" سعی در تعقیب رویدادهای واقعی و تمرکز بر جنبه‌های زندگی شخصیت‌های انتخاب شده‌اش دارد، پس رویکرد داستانی و تربیت وقوع رویدادها را کم رنگ‌تر می‌کند.
 
"شکارچی روباه" درباره رابطه دو برادر کشتی‌گیر و "جان ای. دوپونت" مرد ثروتمندی که اسپانسر تیم کشتی آزاد آمریکا است و همه او را با عنوان "شکارچی روباه" می‌شناسند. 

"بنت میلر" دوباره وارد دنیای ورزش شده اما این فیلم اتفاقی که سال 1996 افتاده توجه‌اش را جلب کرده است یعنی قتل یکی از برادران کشتی‌گیر "دیو شولتز" توسط میلیونری که اختلالات دوقطبی بودن دارد.
 
فیلم براساس زندگینامه‌ای که "مارک شولتز" شرح می‌دهد، پیش می‌رود وقتی فیلم "مای بال" "بنت میلر" سال 2011 بر روی پرده سینماها رفت، "میلر" گفت: مشکل ساختن فیلم از روی زندگینامه این است که با دوگونه از حقیقت مواجهی و باید این دو را با یکدیگر تطبیق بدهی، یکی از آنها حقیقت تاریخی، واقعیت‌های محض هستند که لازم است بسیار دقیق باشی و دیگر حقیقت جهانی است که اجازه می‌دهد داستان را پیش افتاده تعریف کنی. حقه‌ای که می‌خواهی با استفاده از آن به موفقیت برسی این است که بر روی یک روایت تمرکز کنی تا یک حقیقت جهانی را به تصویر بکشی.
 
انتهای پیام/  
 
برچسب ها: داستان ، فیلم ، کن ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.