به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، عبدالعظیم کریمی رئیس مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز گفت: دفتر منطقهای خاورمیانه و شمال آفریقا (صندوق کودکان ملل متحد) از طریق مقایسه نتایج ارزیابی تیمز از سال 1999 تا کنون به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر دستاوردهای بهتری در بهبود کیفیت آموزش نسبت به سایر کشورها در منطقه داشته است.
بر این اساس دفتر یونیسف تمایل دارد پس از مستندسازی تجربیات، ایران را به عنوان الگویی موفق در اختیار سایر کشورها قرار دهد.
مطالعات بینالمللی تیمز میزان پیشرفت ریاضی و علوم را در کشورهای عضو مورد ارزیابی و مقایسه قرار میدهد.
«تیمز» آزمون اندازهگیری در پیشرفت تحصیلی ریاضیات است و «پرلز» آزمون اندازهگیری پیشرفت توانایی و مهارت خواندن است.
انتهای پیام/