سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران خبر داد:

افزایش سرانه فضای سبز به 18 هزار هکتار/ ایران 2.5 برابر استانداردهای دنیا آب مصرف می‌کند

محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: همه تلاش ما بر این است که سرانه فضای سبز از 15 هزار هکتار به 18هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌شهردار تهران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در بوستان گفتگو گفت: فرهنگ ما انس گرفته با طبیعت است و مردم کشورمان نیازمند هستند که با طبیعت رابطه عاطفی برقرار کنند و اگر با طبیعت فاصله بگیرند دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

قالیباف اضافه کرد: در کشورما یک سنت حسنه و یک فرهنگ عمیق وجود دارد و مردم به این سنت اهمیت فراوان می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری،‌ توسعه و توجه کردن به پیوند مردم با طبیعت است و در شهری مانند تهران که متوسط بارش آن به 230 میلیمتر در سال می‌رسد کار بسیار مشکلی است.
قالیباف شهردار تهران یادآور شد: یکی از مشکلات فراوان شهر تهران رشد بی‌رویه جمعیت است که 24 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است و این در حالی است که 1.5 درصد مساحت سطح کشور را داراست.
شهردار تهران ادامه داد: در تهران هم‌اکنون ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بلند در شهر دیگر یک ابزار برای زندگی نیست بلکه یک کالا و سرمایه محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: کمربند پیرامون سبز شهر تهران به مساحت 35 هزار هکتار یکی از موجود طرح‌هایی است که در شهرداری در دستورکار قرار گرفته و قصد داریم آن را 50هزار هکتار برسانیم.
قالیباف افزود: یکی از دیگر مشکلات شهر تهران کمبود آب است و اگر شهروندان تهرانی صرفه‌جویی نکنند دچار جیره‌بندی آب در سال‌ جاری خواهیم شد پس همه شهروندان باید تلاش کنند که تهران را از بحران کم آبی خارج کنند.

وی همچنین اظهار داشت: مردم ایران 2.5 برابر استانداردهای جهانی آب مصرف می‌کنند و این در حالی است که روز به روز با کمبود آب مواجه می‌شویم.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر از هیچ آب شربی برای فضای سبز استفاده نمی‌شود و فقط از آب خام برای تامین فضای سبز استفاده می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه‌های گل و گیاه اقدامی است برای توجه بیشتر مردم به فرهنگ انس با طبیعت و گل و گیاه که به انسان آرامش می‌بخشد.

قالیباف تصریح کرد: درتهران 5میلیون درخت به طور مستمر و میدانی کاشته شده است و همچنین در 50پارک کاشت گل لاله را داشته‌ایم.

قالیباف در آخر از بازار گل و گیاه در ابتدای جاده خاوران با بیش از 400غرفه خبر داد که تا قبل از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران از تمامی بازدیدکنندگان و شهروندان محترم تهرانی تشکر و قدردانی کرد و از رسانه‌ها خواستار توجه بیشتر را در زمینه گل و گیاه داشت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: افزایش ، سرانه ، فضای ، سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.