سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

4 شاخص مهم در تقویت و افزایش "سرمایه‌گذاری بین‌المللی"

حوزه ارتباطات و برندسازی کشور در تقویت و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها نقش مؤثری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ برای افزایش و تقویت سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی، شاخص‌های مهمی تأثیرگذار هستند که دولت برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها، باید شاخصه‌های تأثیرگذار را عملیاتی کند.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: اولین فاکتور برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، که در حوزه ارتباطات دول و ملل است، رابطه دولت با دولت را شامل می‌شود به صورتی که تفاهم‌نامه و قرارداد بین دولت‌ها باید منعقد شود.

وی دومین شاخصه افزایش و تقویت سرمایه‌گذاری را اینگونه اعلام کرد: کشور باید دارای برندهای با اعتبار و باکیفیت از جهت کشاورزی و صنعتی و اقتصادی باشد تا میل به آن کالا افزایش یابد و بخشی از کمبودها در سرمایه‌گذاری‌ها جبران شود.

ندیمی در رابطه با سومین فاکتور تقویت سرمایه‌گذاری‌ها گفت: موضوعات بین‌المللی همانند تحریم‌ها و محدودیت‌ها، در افزایش و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها تأثیرگذار است به طوری که عمده روابط بین‌المللی تعریفی از این سه حوزه است که مقدار بیشتری از مشکلات کشور در حوزه سوم و مقدار کمتری از مشکلات در حوزه دوم قرار دارد.

وی در رابطه با فاکتور چهارم در افزایش و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها گفت: مشارکت تقسیم بازار حوزه چهارمی است که در تقویت سرمایه‌گذاری‌ها اثرگذار است به صورتی که کشور با مشارکت‌هایی که با دنیا دارد، در ازای دریافت یک سهم سود به طرف دیگر یک سهم سود واگذار شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.