سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر سابق مالزی:

سیا می‌داند چه به سر هواپیمای گم‌شده آمده است!

نخست‌وزیر سابق مالزی سازمان سیا را به پنهان کردن اطلاعات مربوط به هواپیمای گم‌شده متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی، سازمان سیا را به پنهان کردن اطلاعات مربوط به پرواز «ام اچ ۳۷۰» متهم کرد. او طی مقاله‌ای که با عنوان "هرچه به آسمان رود، باید به زمین بنشیند" در وب‌لاگ خود منتشر کرده بود، نظریه جدیدی درباره هواپیمای گم‌شده مالزی مطرح کرد.

به گفته ماهاتیر، "امکان ندارد یک هواپیما بی‌دلیل از رادار محو و ناگهان به‌کلی ناپدید شود. سازمان سیا حتما از چیزهایی خبر دارد. جستجوی زمین و دریا به دنبال این هواپیما، هدر دادن زمان و پول است."


ماهاتیر علاوه بر سازمان سیا، شرکت هواپیمایی بوئینگ را نیز در پنهان کردن جزئیات مربوط به پرواز «ام اچ ۳۷۰» مقصر دانست.

ماهاتیر در ادامه سخنان خود افزود، "اگر هواپیما ربوده شده بود، سازمان سیا به راحتی می‌توانست از راه دور، تنظیمات آن را به خلبان خودکار تغییر دهد. اگر پای تروریست‌ها در میان بود، می‌شد با استفاده از امواج رادیویی یا ماهواره‌ای کنترل هواپیما را دست گرفت. به نظر من این هواپیما نه ربوده شده و نه سقوط کرده است. احتمالا این هواپیما هم‌اکنون سالم است و در جایی با نامی غیر از شرکت هواپیمایی مالزی نگه‌داری یا استفاده می‌شود."

به گفته ماهاتیر که اکنون 88 سال سن دارد، سیستم ارتباطی این هواپیما قطعا غیرفعال شده است و به همین دلیل قابل ردیابی نیست.



انتهای پیام/
برچسب ها: مالزی ، هواپیما ، سیا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.