سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سفر هیئت تجاری هندوستان به خراسان شمالی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان از سفر هیئت تجاری و اقتصادی هندوستان به خراسان شمالی در اواخر خرداد خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد صمدی در نشستی خبری با تشریح نتایج سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به هندوستان گفت: یک هیئت تجاری متشکل از تجار و فعالان اقتصادی برای عملی کردن تفاهم نامه ها و بازدید از کارخانه های تولیدی استان در اواخر خرداد ماه به این استان سفر می کنند.

وی بابیان اینکه اعزام و پذیرش هیئت تجاری در افزایش ، توسعه صادرات و معرفی تجار هر دو کشور و انعقاد تفاهم نامه ی همکاری بین دو کشور می شود اظهار داشت: در سفر به هند وستان تفاهم های خوبی در زمینه ی صادرات محصولات غذایی ، پتروشیمی و دانش بنیان به امضاء رسید.

وی گفت: کشور هندوستان با داشتن یک میلیاردو 260 میلیون نفر جمعیت سالانه واردات / 20 درصد از محصولات خراسان شمالی را به خود اختصاصداده است.

صمدی اظهار داشت: پذیرش و اعزام هیئت تجاری به کشورهای تاجیکستان،ترکمنستان، قرقیزستان ، عمان و همچنین کشورهای اروپایی برای افزایش صادرات محصولات استان در سال جاری در حال برنامه ریزی است.

در این نشست که سرمایه گذاران استانی و تاجیکستانی نیز حضور داشتند، صمدی ضمن معرفی خیرالله تبارک اُف به عنوان سرمایه گذار و عضو اتاق بازرگانی تاجیکستان از افتتاح کارخانه گلچین پنل تاجیکستان با سرمایه گذاری مدیر عامل کارخانه گلچین فوم خراسان خبر داد.

علی محمد جاجرمی مدیر عامل کارخانه گلچین فوم خراسان هم دراین نشست ضمن تشریح فعالیت این کارخانه گفت: کارخانه گلچین پنل تاجیکستان که با سرمایه گذاری مشتر شرکت گلچین فوم خراسان و کشور تاجیکستان انجام شده است دیوار ها ی پیش ساخته مقاوم در برابر زلزله تولید می کند.

جاجرمی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری 800 هزار دار و تولید سالانه 80 هزار متر دیوار پیش ساخته برای 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواد کرد.

به گفته  وی این کارخانه مراحل پایانی تکمیل را می گذراند.

مدیر عامل کارخانه گلچین فوم خراسان در ادامه از احدات کارخانه ی دیوار پیش ساخته در خراسان شمالی با همکاری تجار تاجیکستانی خبر داد.

ارزش صادرات خراسان شمالی به تاجیکستان در سال گذشته 25 میلیون دلار معادل 28 درصد صادرات استان به کشورهای خارجی بوده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.