دکتر علی یونسی، استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران و فلوشیپ علوم اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین و شگفت انگیزترین حواس، حس بینایی است که با هر نگاه به محیط اطراف، براساس حرکت چشمها، تغییرات شگفت آوری در حس بینایی و فعالیتهای مغزی انسان رخ میدهد و طی انجام تحیقیاتی با نتایج موفقیت آمیز توسط گروه تحقیقاتی علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در همین مراحل اولیه به یافته بسیار مهمی دست یافتیم و آن، امکان تشخیص مصرف دارو از روی حس بینایی است که با رصد عملکرد ساختارهای مختلف مغز و اتفاقات مختلف بینایی میتوان فهمید که فرد دارو مصرف کرده است.
استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ظهور علم جدیدی در بررسی ساختارهای مغزی انسان موسوم به نورومارکتینگ خبرداد و تاکید کرد: مهمترین کار این علم بر مبنای یافته اخیر این است که بر اساس جریان خطوط نور در محیطهای مختلف بویژه در فروشگاهها و مارکتهای زنجیرهای مختلف براحتی میتوان فهمید که مشتریان چه محصولاتی را باید بر اساس چه اولویتهایی خریداری کنند و یا نوع نورپردازی محیط چگونه میتواند مغز را مصر به خریداری کالایی خاص کند.
وی خاطرنشان کرد: هنوز این یافته در حال طی مراحل بعدی تحقیقات است ولی با توجه به هدف تحقیق تاکنون نتایج و شواهد بدست آمده از موفقیت آن حکایت میکند.
انتهای پیام/