سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تايمز آو اسرائيل:

ايران در مورد تاسيسات اراک همچنان قاطعانه ايستاده است

این روزنامه صهیونیستی در اینترنت نوشت : پس از مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و قدرت های جهانی، یک مذاکره کننده ارشد ایرانی روز یکشنبه تاکید کرد تهران از خواسته خود برای ادامه فعالیت راکتور آب سنگین اراک کوتاه نخواهد آمد. این مسئله می تواند به تاخیر مذاکرات هسته ای منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تایمز آو اسرائیل؛ با توجه به سه دور مذاکرات قبلی، در مذاکرات سه روزه اخیر که جمعه شب در وین به پایان رسید سران کشورها باید تهیه پیش نویس توافقنامه نهایی را آغاز می کردند.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران گفت اختلافات زیادتر از آن است که بتوان پیش نویس نوشت. وی افزود پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

یک مقام بلند پایه آمریکایی نیز گفت: صادقانه باید گفت که این فرایند بسیار آهسته و دشوار است و ما نگران زمان کوتاه باقیمانده هستیم.یک دیپلمات غربی دیگر گفت: اختلافات زیادی باقی مانده است. 

شبکه تلویزیونی پرس تی وی روز یکشنبه به نقل از عراقچی اعلام کرد راکتور اراک همچنان به عنوان راکتور آب سنگین به کار خود ادامه خواهد داد.

مسئله راکتور آب سنگین اراک که به گفته کارشناسان می تواند فقط برای تولید مواد لازم برای ساخت سلاح استفاده شود موضوع اصلی مورد اختلاف در مذاکرات هسته ای است.

در این مذاکرات طرفین در نظر دارند به توافقی در مورد طراحی مجدد این راکتور و تبدیل آن به راکتور آب سبک یا کاهش تولید آن دست پیدا کنند اما اظهارات عراقچی نشان می دهد که تهران در این زمینه قاطعانه برخورد می کند.

وی گفت این راکتور به کار خود با 40 مگاوات برق ادامه خواهد داد و حق غنی سازی ایران از خطوط قرمز این کشور در مذاکرات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.