سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

حدود سه هزار و 500 متر از بستر رودخانه های نور ازتصرف غیر خارج شد

مدیر امور منابع آب نور گفت: با اقدامات صورت گرفته ، در شش ماه گذشته سه هزار و 400 متر از بستر رودخانه های این شهرستان که به تصرف غیر قانونی افراد سود جو در آمده بود با پیگیری های قضایی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ˈسیدمحمد موسویˈ همچنین گفت : در شش ماه گذشته محاکم قضایی شهرستان نور برای حفاظت از منابع و مجاری آبی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها 20 مورد رای صادر کرد.

وی اظهارداشت: از این تعداد ، 10 رای مربوط به برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه ، 9 رای مربوط به رفع تجاوز و تصرف بستر مجاری آبی و یک رای نیز در ارتباط با حفر چاه غیر مجاز بود.

مدیرامور منابع آب شهرستان نور گفت: متخلفان علاوه بر آزاد سازی بسترهای تصرفی رودخانه ها و بازگشت آن به وضع سابق به 17 میلیون ریال جزای نقدی و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزارو 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.

بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.ش

برچسب ها: بستر ، رودخانه ، تصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.