سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

مبارزه با آفات در 6 هزار هکتار از مزارع جو مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های مزارع جو استان در 6 هزار و 631 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسن عنایتی گفت: در سال زراعی بیش از 44 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت جو اختصاص یافت که 32 هزار هکتار از این مزارع جو دیم و 12 هزار هکتار جو آبی بوده است.

وی بیان داشت: در این راستا بیش از 9 هزار و 200 تن انواع کود شیمیایی شامل 4 هزار و 700 تن ازته، 2 هزار و 250 تن فسفاته و 2 هزار و 250 تن پتاس بین کشاورزان این زراعت توزیع شد.

این مسئول ادامه داد: مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در 6 هزار و 631 هکتار از مزارع جو استان انجام شد که 151 هکتار آن با آفات، 2 هزار و 500 هکتار با بیماری‌ها و 3 هزار و 980 هکتار علیه علف‌های هرز صورت گرفت.

عنایتی در ادامه با بیان اینکه زراعت جو استان در مرحله زایشی تا مرحله شیری و خمیری بوده و از رشد قابل قبولی برخوردار است، افزود: با توجه به شرایط موجود در مناطق کوهستانی به دلیل کمبود رطوبت، شرایط خشکی تقریبا نمایان بوده اما امیدواریم این اثرات روی این زراعت تأثیری نگذارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید جو اعلام شده از سوی دولت در حال حاضر به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 800 ریال بوده است، نامساعد بودن شرایط جوی در زمان مناسب مبارزه، خرد بودن زمین‌ها، بالا بودن قیمت خرید ریزمغذی و کودهای محلول را از جمله مشکلات عمده در مزارع جو مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای استان برشمرد./ب

برچسب ها: مبارزه ، جو ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.