سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

کشت نخود و مقابله با بحران آب

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جدی بودن بحران آب در کشور، گفت: توجه به کشت نخود می تواند در مقابله با بحران آب موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

اسماعیل پرویزی فر از نخود به عنوان یک محصول اقتصادی یاد کرد و گفت: نیاز آبی این کشت بسیار کم است، به طوریکه با یک بار بارندگی محصول اقتصادی تولید می شود.

پرویزی فر با تاکید بر دیم بودن بیش از 75 درصد از اراضی استان، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به وقوع خشکسالی های اخیر بین 50 تا 60 هزار هکتار از اراضی استان تنها نام آبی را یدک می کشند و عملا به اراضی دیم تبدیل شده اند که با این شرایط به نظر می رسد مورد توجه قرار گرفتن کشت نخود می تواند گام مهمی در راستای مقابله با تشدید خشکسالی باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه توسعه مکانیزاسیون در زراعت نخود را مهم دانست.

وی افزود: می توان با برنامه ریزی درست در راستای تولید یک محصول صنعتی از نخود اقدام کرد و آن محصول را جایگزین محصولاتی مثل چیبس و پفک کرد.

پرویزی فر در ادامه با اشاره به زمزمه های واگذاری تولید، فراوری، صادرات و واردات نخود به شورای ملی نخود کشور، از این اتفاق به عنوان یک اقدام مثبت یاد کرد و گفت: اگر بازرگانی هر کالایی را در داخل و خارج از کشور رونق دهیم، تولید هم رونق خواهد گرفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از همه توان خود برای تحقق این اتفاق بهره می گیریم، ابراز امیدواری کرد: واگذاری تولید، فراوری، صادرات و واردات نخود به بخش خصوصی فتح بابی برای واگذاری امور دیگر به بخش خصوصی باشد./ب

 

برچسب ها: کشت ، نخود ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.