سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ فرماندار شمیرانات تاکید کرد

نگاه ویژه‌ به بافت اقلیمی شمیرانات

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: با ظرفیت‌ های فراوان منطقه باید به بافت اقلیمی و شرایط آب‌ و هوایی نگاه ویژه ‌ای داشت.

عزت ‌الله خان ‌محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اگر در خصوص تخریب ها آسیب‌ شناسی کنیم، قطعا برای تبیین یک راه مناسب به نتیجه می‌ رسیم.

وی ادامه داد: برای تجاوز به اراضی ملی، زراعی و حریم رودخانه‌ ها، فرمانداری شمیرانات با استانداری تهران به نتیجه رسید که همراه با ستادی برای جلوگیری از تصرف ‌های غیر قانونی اقدام کند.

خان ‌محمدی اضافه کرد: کسانی که زمین با سند دارند، برای ساخت باید پروانه ساخت بگیرند و این موضوع در دست اقدام است؛ در نظر داریم این امر را در قالب بسته‌ ای به اجرا درآوریم تا از ساخت و سازهای بی رویه جلوگیری شود.

فرماندار شمیرانات با اشاره به شرایط مناسب و مواهب خوب منطقه و هزینه‌ های کم آن در گذشته افزود: توجه بودن منطقه موجب افزایش قیمت و قیمتی ‌تر شدن منطقه شده که این موضوع حساسیت‌ هایی در پی‌ داشته است.

خان ‌محمدی در خصوص تأمین آب شرب تهران افزود: سدهای لتیان و لار، 45 درصد از آب شرب تهران را تأمین می ‌کنند و همین امر موجب شده تا جلوگیری از آلودگی به داخل این دو سد در دستور کار مسئولان شهرستان شمیرانات قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه این موضوع در دستور کار مسئولان استان تهران نیز قرار دارد، افزود: با وجود اینکه طرح تصویب آ‌ب‌ و فاضلاب، 10 سال پیش در شورای امنیت ملی انقلاب تصویب شده بود، اما هنوز این طرح اجرا نشده است.

وی ادامه داد: جلوگیری از ورود آلودگی به داخل سدهای لتیان و تار در دستور کار مسئولان شهرستان شمیرانات قرار دارد.

خان محمدی تصریح کرد: با وجود اینکه استقلال شمیرانات خواست مردم منطقه است، ولی متاسفانه شهر تهران اعتقادی به این جداسازی ندارد و هنوز شهرداری شمیرانات مستقل نیست.

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: این بحث پیچیده به وزارت کشور محول و با نشست ‌های کارشناسی، تصمیم نهایی اتخاذ شده است/س 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.