سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تقدیر معاون رییس جمهوری از فعالان زیست محیطی کردستان

دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب از دوستداران محیط زیست در استان کردستان و انجمن چیای سبز مریوان به دلیل فعالیت های خوب زیست محیطی قدردانی کرد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دکتر ابتکار در یادداشتی در این ارتباط نوشته است: جمعه صبح حوالی ساعت 10 صبح خبر رسید که کاروانی از دوستداران محیط زیست با جلوداری دو جانباز عزیز جنگ تحمیلی و با حمایت جمعی از ورزشکاران حامی طبیعت در جاده اورامان کردستان حرکت می کنند تا به دیدار شکارچی پشیمانی بروند که تفنگ خود را کنار گذاشته است. ˈ

ˈاحمد عزیزیˈ از شکارچیان منطقه اورامان بهمن سال گذشته تصمیم گرفت با شکستن تفنگ شکاری اش در مقابل اهالی روستای ˈدرکیˈ از توابع شهرستان سروآباد، آشتی اش با طبیعت را به گوش همه برساند.

این حرکت اجتماعی شکارچی اورامانی به الگویی برای دیگر شکارچیان منطقه غرب کشور قرار گرفت و به تبع از احمد عزیزی شکارچیان بسیار دیگری تفنگ های خود را شکستند و پرندگان مبحوس در قفس ها را آزاد کردند.

منطقه اورامان یکی از مناطق بکر و زیبا و از مراکز گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود که در حدود 120 کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

ˈانجمن سبز چیاˈ یک تشکل مردم نهاد یا NGO است که در سال 1387 با گرایش فعالیت های زیست محیطی، در مریوان فعالیت خود را اغاز کرد.

تلاش برای حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی، فعالیت در جهت پیشرفت همه جانبه و همسو با اهداف زیست محیطی به منظور توسعه پایدار، تلاش در راستای ایجاد مناطق حفاظت شده و پارک های ملی و جلوگیری از فعالیت مراکز آلوده کننده محیط زیست و تلاش در جهت ایجاد اشتغال مرتبط با منابع طبیعی با استفاده از شیوه بهره برداری صحیح از آن منابع از جمله اهداف این تشکل زیست محیطی است./س
 
برچسب ها: اورامان ، کاروان ، تقدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.