سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه اشپیگل آلمان

در صورت حمله احتمالی روسیه به کشورهای حوزه بالتیک، ناتو توان "دفاعی محدودی" دارد

روزنامه آلمانی اشپیگل به نقل از برخی منابع آگاه در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گزارش داد، اگر روسیه قصد حمله به کشورهای حوزه بالتیک را داشته باشدف ناتو توان محدودی برای دفاع در اختیار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله: روزنامه اشپیگل آلمان گزارش داد، بر اساس بررسی های انجام شده درباره حمله احتمالی روسیه به کشورهای حوزه دریای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) نتایج ناراضی کننده ی بدست امده است.

به گزارش اشپیگل،نتایج بررسی ها در این باره نشان می دهد،در صورت حمله نظامی روسیه به کشورهای حوزه بالتیک، متحدان غربی تنها قادرند بطور مشروط به اقدامات تدافعی دست بزنند.

این روزنامه به نقل ازمنابع آگاه در ناتو در دولت آلمان اعلام کرد، که ناتو در حال حاضر در وضعی نیست که قادر باشد از کشورهای حوزه دریای بالتیک با استفاده از جنگ‌افزارهای متعارف ـ آن‌گونه که ماده پنجم پیمان آتلانتیک شمالی در نظر گرفته است ـ محافظت کند.

بر اساس گزارش این نشریه آلمانی، در پیش‌نویس کمیسیون برنامه‌ریزی تدافعی ناتو آمده است: «توانایی و قصد روسیه برای اینکه بدون اخطار اولیه به عملیات نظامی مهمی دست بزند، نمودار تهدیدی گسترده برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه یورو ـ آتلانتیک است. روسیه قادر است در کوتاه‌مدت در مکان مورد نظر خود تهدیدی نظامی در مقیاس محلی یا منطقه‌ای اعمال کند».

انتهای پیام/
برچسب ها: ناتو ، روسیه ، بالتیک ، اشپیگل ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.