سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پنجاه و دو مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی آماده سازی شد

مدیرعامل شرکت غله منطقه هشت کشور گفت: 52 مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی برای تحویل و خرید محصول گندمکاران در نزدیک ترین نقاط به مزارع آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،شامی نژاد در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 32 مرکز را سیلوهای دولتی ، خصوصی و کارخانه های آرد سازی و 20 مرکز را بخش تعــاون روســتایی به خود اختصاص می دهد.

وی ظرفیت ذخیره سازی استاندارد محصول گندم این استان را 800 هزار تن و منطقه هشت کشور را یک میلیون و 650 هزار تن و معادل دو برابر ظرفیت مصرف منطقه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت غله منطقه هشت کشور ادامه داد: این امر در تشویق و اطمینان بخشی به کشاورزان جهت کاشت محصول انبوه و در نهایت ارتقاء سلامت و امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا می کند.

وی توسعه زیر ساخت ها و ظرفیت افزایی در این بخش را عاملی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی در این عرصه ارزیابی کرد.

شامی نژاد با بیان اینکه با برنامه ریزی و به کارگیری تدابیر ویژه آمادگی کامل برای خرید گندم کشاورزان این استان را داریم ، اظهار کرد: در این زمینه تمام ساز و کارهای ضروری فراهم شده است.
وی اعلام به موقع قیمت خرید گندم پیش از رسیدن فصل کاشت و رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید به این بخش را از عوامل اصلی افزایش رغبت کشاورزان به تولید این محصول و کوتاه شدن دست واسطه ها و دلال ها در آشفته سازی بازار اعلام کرد.
شامی نژاد اظهار امیدواری کرد: با تامین به موقع نقدینگی و پرداخت وجه گندم های خریداری شده، شاهد رشد حداقل 30 درصدی خرید این محصول نسبت به سال گذشته باشیم.
مدیرعامل شرکت غله منطقه هشت کشور گفت: خوشبختانه بارندگی های مناسب چند روز اخیر در منطقه، زمینه مناسبی برای خرید و ذخیره سازی این محصول راهبردی بوجود آورده است.
 
 انتهای پیام/ب
برچسب ها: مرکز ، خرید ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.