سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات مصری تابعیت عضو ارشد حماس را لغو کردند

مقامات مصری از لغو تابعیت "محمود الزهار" یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و 11 نفر از افراد خانواده وی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر "حسین الریدی" معاون وزیر کشور در اداره گذرنامه ها، مهاجرت و تابعیت گفت: از ماه مه 2011 تاکنون ، 24 هزار فلسطینی تابعیت مصری گرفته اند که هشت هزار نفر از آنان در زمان محمد مرسی، رییس جمهوری وقت، موفق به دریافت آن شده اند.

وی افزود: تابعیت الزهار و 11 نفر از خانواده وی به دلیل پیوستن به سازمان حماس لغو شد، تابعیت شیخ "یوسف قرضاوی" نیز در صورت اثبات پیوستن وی به هر سازمان تروریستی خارجی لغو خواهد شد و کمیته های امنیتی برای بررسی پرونده های همه فلسطینیانی که تابعیت این کشور را گرفته اند، تشکیل شده است.

این مسئول مصری خاطرنشان کرد: اعطای تابعیت مصری بدون قید و شرط، به کسانی که اقدامات ارزشمندی برای کشور کرده اند از حقوق ریاست جمهوری است و خارجی هایی که تابعیت مصری گرفته اند نیز باید پنج سال پس از دریافت تابعیت مصری، در انتخابات شرکت کنند.

پس از انقلاب 25 ژانویه در مصر الزهار و شماری از فلسطینیهای ساکن نوار غزه بر اساس قانون مصر به دلیل مصری بودن مادرشان توانستند تابعیت مصری بگیرند. مادر الزهار مصری و از استان اسماعیلیه است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، تابعیت ، حماس ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.