سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه‌شنبه هفته جاری؛

پنجمین همایش تاریخ مجلس برگزار می‌شود

پنجمین همایش تاریخ مجلس ایران با نگاه به ساختار و رویکرد دوره‌های نوزده و بیستم مجلس شورای ملی 30 اردیبهشت ماه در مجلس مشروطه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پنجمین همایش تاریخ مجلس ایران در محورهای مجلس و دولت‌ها، مجلس و انتخابات، مجلس و سیاست خارجی، مجلس و اقتصاد، مجلس و احزاب، مجلس و نظام قضایی، مجلس و مردم و مجلس و بحران‌های سیاسی، مجلس و مسائل فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

این همایش همچنین به بررسی مهم‌ترین مصوبات مجلس شورای ملی در حوزه قانون آمار و سرشماری، قانون بانکداری، قانون منع کشت خشخاش و استعمال دخانیات و چندین قانون دیگر خواهد پرداخت.

این مراسم در ساختمان مشروطه واقع در میدان بهارستان روز سه‌شنبه 30  اردیبهشت، ساعت  13:30 لغایت 19 برگزار خواهد شد.

همچنین در این همایش دو نشست تخصصی برگزار خواهد شد؛ در نشست نخست 5 الی 6 سخنرانی برگرفته از مقالات برگزیده پس از مراسم افتتاحیه ارائه خواهد شد.

سپس در نشست دوم میزگرد "بررسی انتخابات ادوار نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی" با توجه به ارسال حجم فراوانی از مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش با موضوع اتخابات ادوار 19 و 20 و بررسی مسائل مربوط به آن و استقبال فراوان نویسندگان و علاقه‌مندان به انتخابات و مسائل مربوط به آن در این ادوار برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، در روز همایش از سه کتاب "جنگ جهانی اول و دوم در ایران به روایت اسناد"، "اسناد قم در دوره پهلوی اول" و "گزیده‌ای از اسناد کردستان مجلس اول تا پنجم شورای ملی" رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.