سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز به کار نخستین تالار معاملات قراردادهای آتی زیره سبز در بورس کالای ایران

نخستین تالار معاملاتی قراردادهای آتی زیره سبز در بورس کالای ایران امروز در مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم گشایش این تالار گفت: بورس کالا نهاد سازمان یافته ای است که به منظور قانون مند کردن دادوستد ها، توسعه بازار سرمایه و بخش های مختلف اقتصادی است.

حسین پناهیان افزود: ایجاد بازار منسجم و شفاف به منظور تعیین قیمت ها،انجام معادلات عادلانه و کاهش هزینه های مبادلاتی از طریق حذف واسطه گرایی های غیر ضروری از اهداف تاسیس بورس کالاست.

وی راه اندازی تالار معاملات قراردادهای آتی زیره سبز را در شرکت بورس کالای ایران را هم به منظور تعیین نرخ زیره سبز و افزایش کیفیت تولید این محصول دانست و اظهار امیدوری کرد: با آغاز کار این تالار بازار زیره سبز در خراسان رضوی از این پس رونق بیشتری یابد.

در این مراسم همچنین معاون بهبودات تولیدات گیاهی، جهاد کشاورزی خراسان رضوی از 9 هزار و 200 هکتار زمین آبی و دیمه سالانه زیر کشت زیره در این استان خبر داد.

غلام حسین ساربان افزود: از این سطح زیر کشت چهار هزار و 300 تن محصول برداشت می شود.

به گفته وی: سال گذشته هزار و 300 تن زیره سبز از خراسان رضوی بیش از 3 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

خاطرنشان می شود که قرارداد آتی، قراردادی است که فروشنده متعهد می شود در سر رسید معیین از کالای مشخص را به قیمت مشخص بفروشد و در مقابل طرف دیگر قرارداد متعهد می شود همان کالا با همان مشخصات را در سر رسید معیین بخرد و برای این که هر دو طرف به تعهدات خود عمل کنند باید مبلغی را به عنوان وجه تضمین اولیه نزد اتاق پایاپای بگذارند که متناسب با تغییرات قیمت آتی باید این وجه تضمین اولیه را تعدیل کنند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: بورس ، معاملات ، زیره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.