سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانی شدن می تواند به ما کمک کند که به صورت اندیشیده عمل شود

اجلالی گفت : عناصری که می تواند درتحقق اهداف جهانی شدن کمک کند هم تهدید است هم فرصت اما جهانی شدن می تواند به ما کمک کند که به صورت اندیشیده عمل شود .

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اجلالی مدیر پنل حکمرانی محلی، مدیریت شهری و شهرجهانی با تاکید بر اینکه ریاست ما باید حرکت به سوی جهان و آمیخته شدن با جهان در بهترین حالت باشد، گفت: عناصری که می تواند درتحقق اهداف جهانی شدن کمک کند هم تهدید است هم فرصت اما جهانی شدن می تواند به ما کمک کند که به صورت اندیشیده عمل شود .

وی با اشاره به مباحث مربوط به حکروایی توسعه تصریح کرد: وقتی مردم قوی می شوند و سازمان پیدا می کنند ، می توانند در مقابل جنبه های منفی جهانی شدن بیاستند.

 اجلالی خاطر نشان کرد: دراین مسیر توانمندی های بسیاربالای حکومت های ملی و محلی امری ضروری است چرا که بدون مدیریت شهری قوی نمی توان انتظار داشت جهانی شدن به خوبی اتفاق بیافتد .

دبیر پنل حکمرانی محلی ، مدیریت شهری و شهرجهانی تاکید کرد: دانش و ارتباطات جهانی برای دانش پایه شدن شهر ها لازم است و در این میان توجه به ابعاد زیست محیطی و اجتماعی و همچنین ارزیابی به هنگام بهره وری اقتصادی و رشد اقتصادی ناشی از آن نیز اهمیت دارد،اینکه جهانی شدن را تنها از دید اقتصادی ببییم ما را دچار نوعی از جهانی شدن می کند که نتیجه آن بهره گیری اقتصادی است.

وی در ادامه به تاثیرات فرهنگی جهانی شدن اشاره کردو گفت: برای جهانی شدن شهرها ازلحاظ فرهنگی به نظر نمی رسد راهی جز پذیرش تنوع فرهنگی داشته باشیم . نمی شود شهری جهانی باشد اما چند فرهنگی را نپذیرد اینجا که نیازمند تصمیم گیری دقیقی هستیم و به نظر می رسد باید تبادل فرهنگی داشته باشیم .

 اجلالی یاد آور شد: بدیهی است برای جلب شرکای خارجی زمینه سازی سیاست خارجی نیز ضروری است. مهم است که سیاست خارجی بتواند تصویری از کشور ارایه دهد که به وسیله آن بتوان شهر را جهانی کرد . البته اجرای چنین سیاستی بسیار دشوار است اما به خاطر رقابت شدید برای سرمایه گذاری و حضور کشورها باید به آن توجه داشته باشیم .

وی درپایان تاکید کرد : قرن بیست و یکم قرن دشواری هاست و چاره ای جز واقع بینی و اتکا به عقل و تحمل دشواری ها نداریم.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: اجلالی ، اهداف ، تهدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.