سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات مراسم تشییع و ختم مرحوم حسین پرتوی

حسین پرتوی خالق عکس دیدار همافران با امام خمینی (ره) سه شنبه 9 صبح تشییع می شود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛  حسین پرتوی خالق عکس دیدار همافران با امام خمینی (ره) که دقایقی پیش درگذشت به گفته عباس میرهاشمی عضو هیئت مدیره انجمن  عکاسان انقلاب و دفاع مقدس روز سه شنبه 9 صبح از مقابل خانه هنرمندان تشییع می شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی و پیگیری برای تدفین این هنرمند در قطعه هنرمندان هستیم.

محمد حسین حیدری رئیس انمجن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به همراه عباس میر هاشمی عضو هیات مدیره انجمن عکاسان دفاع مقدس برای پیگیری این اتفاق و برگزاری مراسم به خانه آن مرحوم خواهند رفت.

حسین پرتوی درسال ۱۳۲۱ دراردبیل متولد شد او که یکی از عکاسان تاثیرگذار دوران معاصر و انقلاب به‌شمار می‌رود، از ۱۵ سالگی کار عکاسی را در آرشیو روزنامه‌ی کیهان آغاز کرد. عکس تاریخی او از لحظه بیعت همافران با امام خمینی در سال ۵۷ شاپور بختیار را واداشت که ادعا کند که این عکس ساختگی است.

از جمله آثار این هنرمند می‌توان به عکس مربوط به بسته شدن فرودگاه توسط نظامیان به فرمان بختیار در ۴ بهمن ماه ۱۳۵۷، عکس مربوط به اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان‌های علوی و رفاه، عکس مربوط به ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و عکس مربوط به بیعت همافران با امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷اشاره کرد.






گفتنی است:مراسم ختم، روز جمعه 2 خرداد ،ساعت 6  در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/اق
برچسب ها: عکاس ، پرتوی ، درگذشت ، هنرمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.