سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابو مرزوق خبر داد:

حماس و فتح درباره‌ی وزیران کابینه دولت وحدت ملی توافق کردند

یک رهبر ارشد حماس، روز شنبه گفت حماس و فتح درباره‌ی اسامی وزیرانی که قرار است در دولت وحدت ملی خدمت کنند به توافق رسیده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  پایگاه  خبری شبکه پرس تی وی، گروه‌های فلسطینی فتح و حماس با توافق درباره‌ی وزیران جدید کابینه، گام‌های مهمی در زمینه‌ی تشکیل دولت وحدت ملی بر داشته‌اند.

ابو مرزوق، یک رهبر ارشد حماس، روز شنبه (۲۷ اردیبهشت، ۱۷ می) گفت: «حماس و فتح درباره‌ی اسامی وزیرانی که قرار است در دولت وحدت ملی خدمت کنند به توافق رسیده‌اند.»

ابومرزوق افزود این توافق چند روز قبل در جریان مذاکرات مقام‌های رسمی حماس و فتح در نوار محاصره شده‌ی غزه حاصل شد.

مقام‌های حماس و فتح اکنون امیدوارند تشکیل دولت وحدت ملی قبل از پایان ماه جاری میلادی اعلان شود.

ابومرزوق افزود "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پس ازتشکیل دولت وحدت ملی به نوار غزه باز می‌گردد.

جنبش مقاومت حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین، که شامل حزب فتح نیز می‌شود، در ماه آوریل توافق کردند اختلاف نظرها را کنار گذاشته و یک دولت ائتلافی تشکیل دهند.

بر اساس این پیمان، فتح و حماس باید ظرف ۵ هفته یک دولت ائتلافی تشکیل داده و ۶ ماه بعد انتخابات ملی برگزار کنند.

رژیم تل آویو، خشمگین از حصول چنین پیمانی، در ۲۴ آوریل مذاکراتِ به اصطلاح صلح با تشکیلات خودگردان را به حالت تعلیق در آورد و تهدید کرد فلسطینی‌ها را با تحریم‌های بیشتری روبرو می‌کند.

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در همان روز در گفت‌وگو با شبکه‌ی فاکس نیوز گفت اگر تشکیلات خودگردان پیمان اتحاد با حماس را اجرا کند، مذاکره با فلسطینی‌ها «اساسا نابود» می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ازعباس خواست توافقنامه با حماس را «پاره کند» و افزود تل آویو تا زمانی که تشکیلات خودگردان از حمایت حماس برخوردار است با این تشکیلات وارد مذاکره نمی‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.