سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صرفه جويي 30 ميليارد ريالي در واحد گندله سازي فولاد مبارکه اصفهان

واحد گندله‌سازي با انجام چند اقدام اصلاحي بر روي متعلقات بيروني شافت ميکسرهاي اوليه‌ي واحد گندله‌سازي x11,12 05شرايطي فراهم کردند تا عمر شافت مذکور از چهار ماه به بيش از سه سال افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اين خبر را اصغر هادي عابديني سرپرست تعميرات واحد گندله سازي داد و افزود: در پي اين اقدام مبتکرانه از اسفندماه سال 1389 تا کنون شافت اين ميکسر بدون هيچ گونه مشکلي و با بهترين عملکرد در حال کار بوده و به لحاظ اقتصادي بدليل کاهش توقفات اضطراري و استفاده بيشتر از سنگ آهن زبره و کاهش حجم تعميرات اين تجهيز، حدود 30 ميليارد ريال صرفه‌جويي اقتصادي براي فولاد مبارکه دربرداشته است.

در همين رابطه سيامک الماسي، فورمن تعميرات واحد گندله‌سازي در خصوص جزئيات و چگونگي اجراي اين بهينه سازي گفت: درطراحي اوليه شرايط به گونه‌ اي بود که شافت فوق‌الذکر در اثر ورود ريزدانه‌هاي سنگ آهن پس از حدود چهار ماه کارکرد دچار سايش، ارتعاش، شکستگي و در نتيجه توقف خط توليد مي‌شد که براي حل اين مشکلات تصميم گرفته شد که ابتدا يک پوشش سراميکي بر روي« بوش اسليو» مريوطه قرار داده شود تا سطح آن نسبت به سايش مقاومت بيشتري پيدا کند و در ادامه با تعبيه يک سيستم آبرساني در اطراف بوش اسليو و شافت شرايطي فراهم شد تا از ورود ريزدانه سنگ آهن از داخل ميکسر به محل پکينگ‌هاي شافت جلوگيري به عمل آمده و از سايش شافت جلوگيري گردد.

وي با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح گفت: همانگونه که ابتدا توضيح داده شد با انجام اين اقدامات ديگر نياز نيست که در هر سال سه بار اين شافت تعويض گردد تا جائيکه تجهيز فوق از اسفند ماه 89 تا کنون با عملکرد بسيار خوبي در حال کار است و پيش‌بيني مي‌شود اين روند همچنان ادامه يابد. /س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.