سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

نخستین محصول ارگانیک گلخانه ای خمین به بار نشست

مدیر جهاد کشاورزی خمین از برداشت، محصول خیار در یک هزار متر مربع برای اولین بار به صورت ارگانیک گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

حمید رضا جعفری در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: در مراحل تولید این محصول با کنترل کارشناسان مرکز خدمات و حفظ نباتات جهاد کشاورزی این شهرستان از کودهای بیولوژیکی و نانو استفاده شده است.
جعفری بیان کرد: استفاده از سموم طبیعی کمپوست گیاهی واستفاده واز کارتهای جلب کننده و جذب کننده حشرات از دیگر ویژگیهای این محصول ارگانیک در این شهرستان است .
وی با بیان اینکه 15تن محصول سالم و عاری از هر گونه مواد افزودنی مثل سموم شیمیایی با ارزش غذایی بالا از این سطح زیر کشت برداشت می شود اظهارکرد: کاشت توت فرنگی ،سیب زمینی و گوجه فرنگی محصولات دیگری است که امسال به صورت ارگانیک کاشت و تولید می شود.
جعفری بیان کرد: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر، علف هرزکش ها، قارچ کش ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می شود، رشد می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: از سوی دیگر در ترکیبات میوه های ارگانیک هیچ گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه ها استفاده نمی شود.

وی افزود: به همین دلیل رنگ این نوع میوه ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم رنگتر از حد معمول هستند ، بافت آنها مناسب و خیلی نرم یا سفت نیست ، اندازه میوه ها هم متعادل بوده و طعم و بوی طبیعی و مناسبی دارند .

جعفری گفت:در این نوع محصولات کاهش آلودگی خاک به کودها و سموم موجب باقی ماندن عناصر مفیدی مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و ویتامین در سبزی ها می شود.

936تن انواع محصول سبزی وصیفی در گلخانه های شهرستان خمین پارسال برداشت شد./س
 
برچسب ها: نخستین ، محصول ، ارگانیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.