به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی ایجاد نظام گسترده، یکپارچه، سریع و کارآمد را از راهکارهای مناسب در تجاریسازی صنعت گیم عنوان کرد و افزود: تبلیغ و توزیع بازیهای رایانهای در این فرایند نقش بسزایی دارد. تولیدکننده بازی رایانهای "عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر" بازاریابی، تبلیغات و توزیع مناسب را از عوامل اساسی در ایجاد فرآیند یادشده برشمرد و توضیح داد: هر یک از موارد یادشده بخشهایی از نظام کار بوده که در حقیقت، تبلیغات بخشی از بازاریابی است و توزیع نیز منحصر در توزیع به سبک امروزی (سنتی) بازیهای رایانهای نیست و فراتر از آن است.
بنیسی یادآورشد: در زمینه تبلیغات و بازاریابی باید عملیاتی و کاربردی تصمیمگیری کرد و با سیاستگذاری مناسب، بازار گیم ایرانی را ایجاد کرد. مدیرعامل شرکت رسانهگستر بنیسی با بیان اینکه به رغم درآمدزابودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان میدهد، گفت: انگیزه تولیدکنندگان و حامیان آنها از تولید، تنها جنبه مادی و درآمدزایی است، بدیهی است چنانچه نتوانند درآمدزایی مناسبی داشته باشند، در این حیطه وارد نمی شوند.
وی به نقش تبلیغات و دستگاههای مسوول در این گستره اشاره کرد و ادامه داد: صدا و سیما، دست اندرکاران و کارشناسان حوزه گیم می توانند با ارایه طرح موضوع در زمینه نیاز بازار و مخاطب در رشد اقتصاد بازی های رایانه ای نقش آفرین باشند.
منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای
• همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید