سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام حسینی در نطق میان دستور:

از تیم مذاکره کننده تشکر و قدردانی می‌کنیم/ ما به عنوان اصولگرا با تطهیر فتنه‌گران مخالفیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از تیم مذاکره کننده که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و هم پیمانانش ایستادگی کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که هم چنان با صلابت در مقابل خواسته‌های ناحق کشورهای عضو 1+5 مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی" نماینده قزوین و آبیک در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 28 خرداد گفت: لازم است به عنوان یک اصولگرای سرباز ولایت بگویم موضع گیری‌هایم براساس رویه خشک یک خط سیاسی نیست بلکه به خاطر تعهدی است که به امام(ره) و شهیدان داریم.
 
وی ادامه داد: ملت شریف ایران و همکاران محترم اصولگرایی مخالفتی با شعار مطرح این روزها یعنی اعتدال ندارد مخالفتی با اصلاح‌طلبی به معنای درست کلمه هم ندارد حتی از اصلاح و اصلاحات استقبال کرده و آن را وظیفه خود می‌داند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما در مجلس به عنوان اصولگرا با تطهیر فتنه‌گران مخالفیم با فساد اخلاقی و اقتصادی مخالفیم اقدامات انجام شده در این راستا را ناکافی می‌دانیم چرا باید عده‌ای اندک با استفاده از رانت بتوانند این حجم وسیع پول را در اختیار بگیرند و اقتصاد کشور را با مشکلات عدیده مواجه کنند.  
 
حجت‌الاسلام حسینی گفت: گروهی که گفته می‌شود عمده ثروت بانک‌ها در دستان آن‌هاست چه کسانی هستند حامیان صاحب نام و بانفوذ آن‌ها چه کسانی هستند که با حمایت این افراد توانسته‌اند به ثروت‌های نجومی دست پیدا کنند.
 
وی تاکید کرد: افکار عمومی جامعه مشتاقانه آماده شنیدن اقدامات قاطع با فاسدان اقتصادی و منتظر کنار رفتن حجاب‌ها و پرده‌ها از روی اسامی ویژه خوارانی که خون ملت را در شیشه کرده‌اند، هستند.
 
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: دولت پاسخ بدهد که مسئله رانت 85 میلیون دلاری و 650 یورویی که دکتر توکلی به آن اعتراض کردند و دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 و کمیسیون اقتصادی هم این اعتراض را وارد دانسته‌اند به کجا رسیده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از تیم مذاکره کننده که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و هم پیمانانش ایستادگی کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که هم چنان با صلابت در مقابل خواسته‌های ناحق کشورهای عضو 1+5 مقاومت کنند.  
 
وی ادامه داد: خبرهایی که از گوشه و کنار درباره دور تازه مذاکرات ژنو شنیده می‌شود حکایت از این امر دارد که کشورهای طرف مذاکره حضور یافتند تا اهداف پلید خود را در تهیه پیش نویس‌های نهایی مذاکرات با قلدری و زور به ما دیکته کنند.
 
حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: لازم است تیم مذاکره کننده با هوشیاری، فراست و دقت نظر بر مطالبات به حق مردم ایستادگی کند و از وزارت امور خارجه تقاضا داریم در انعکاس رخدادهای مهم این دیدارها دقت کنند، نشود که این بار نیز شاهد نکته‌ای تاسف آور باشیم که اطلاعات ما از روند و نتایج مذاکرات کمتر از رسانه‌های خارجی باشد.
 
وی ادامه داد: دولت محترم و تیم مذاکره کننده مطمئن باشد حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به مذاکرات برخواسته از انگیزه استقلال ملت و امری ملی است و جنبه سیاسی ندارد، این مسئله را می‌دانیم و شما هم می‌دانید که سیاست در زیرمجموعه فرهنگ قرار می‌گیرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اهمیت مسائل حوزه فرهنگ به حدی است که فصل الخطاب فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم گیر به اتخاذ تصمیم‌های صحیح در حوزه فرهنگ است و با توجه به این تاکیدات بدترین کار می‌تواند رفتار انفعالی مسئولان ما در مبارزه همه آن چه دشمن در مقابل ما تدارک دیده است که متاسفانه گاهی نیز مشاهده می‌شود.
 
وی تاکید کرد: کتب ضاله که خرید و فروش آن حرام است چرا باید در کشور اسلامی چاپ و منتشر شود و دولت به جای این که در وظایف دینی و حاکمیتی خود عمل کند از مردم بخواهد که خود در مورد این کتاب‌ها تصمیم بگیرند در این صورت چه کسی ضرر خواهد کرد و چه کسی نفع خواهد برد.  
 
حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: جلوگیری از ترویج افکار انحرافی و نشر اندیشه‌های ضاله اگر وظیفه دولت نیست پس وظیفه چه کسی است.
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور چه کسی گفته مبانی علوم انسانی در جهان مشترک است همه اختلافات و تفاوت‌ها از همان ریشه و مبانی معرفت شناسانه از مبانی علوم انسانی یعنی انسان نشات می‌گیرد.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی گفت: اساسا چون تعریف ما از انسان با تعریف غربی‌ها متفاوت است تعاریف علوم انسانی مانند حقوق، سیاست، اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، روان‌شناسی و…. از منظر اسلام و غرب تفاوت می‌کند.
 
وی در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌ خود از مسئولین خواست تا به آن‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.