سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس امور عشایر استان اصفهان:

24000 نفر عشایر بختیاری وارد استان اصفهان شدند

رئیس امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر ایل بختیاری با جمعیتی بیش از 24 هزار نفر وارد مراتع ییلاقی شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان و داران شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، اصغر مرادی با اشاره به وضعیت عشایر در سطح استان اصفهان اظهار کرد: عشایر ایل بختیاری با جمعیتی بیش از 24 هزار نفر وارد مراتع ییلاقی شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان و داران شدند. هر ساله این عشایر در اوایل خرداد ماه وارد استان اصفهان می‌شوند که امسال چند روز زودتر وارد استان شده‌اند.

رئیس امور عشایر استان اصفهان با بیان این‌که این عشایر در غالب حدود 4 هزار خانوار به استان وارد می‌شوند مطرح کرد: امور عشایر استان اصفهان بر حسب وظایف خود و با توجه به رسالت‌هایی که بر عهده دارد اقدام به حمایت از آن‌ها و خدمت رسانی به آن‌ها می‌کند.

وی یادآور شد: برای نمونه اقدام به سوخت‌رسانی و آب رسانی به آن‌ها می‌کنیم، علاوه بر آن خدمات بهداشتی و حمل و نقل را نیز در حد امکان برای آن‌ها فراهم می‌کنیم. این عشایر از خوزستان وارد شده‌اند و تا پایان شهریور ماه مهمان استان اصفهان خواهند بود که امیدواریم بتوانیم پذیرایی خوبی از آن‌ها داشته باشیم.

وی در ارتباط با سکونت عشایر در استان اصفهان اظهار کرد: سکونت این گروه از عشایر به صورت خودجوش است، این افراد در کنار روستاها اقامت پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عشایر ، اصفهان ، ییلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.