سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرزی پیروزی حزب "بی جی پی" را در انتخابات هند تبریک گفت

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان پیروزی حزب "بهارتیا جاناتا" به رهبری "نارندرا مودی" را در انتخابات کشور هند تبریک گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد حامد کرزی در تماس تلفنی با نارندرا مودی پیروزی حزب وی را در انتخابات پارلمانی هند تبریک گفت.

رییس جمهور افغانستان در این تماس تلفنی از طرف خود و مردم کشورش پیروزی حزب ˈبهاراتیا جاناتاˈ را به ˈنرندرا مودیˈ و مردم هند تبریک گفت و تاکید کرد دوستی مردم افغانستان و هند تداوم خواهد یافت.

کرزی در این گفت و گو ابراز اطمینان کرد دولت آینده افغانستان نیز دوستی و روابط حسنه این کشور را با هند ادامه خواهد داد و آن را تقویت نیز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش نارندرا مودی نیز در این گفت وگوی تلفنی بر لزوم گسترش روابط هند و افغانستان تاکید کرد.

بر اساس گزارشها حزب نارندرا مودی 275 کرسی را در مجلس این کشور به دست آورده و به تنهایی دولت آینده این کشور را تشکیل خواهد داد.

بر اسا س گزارشها نارندرا مودی 63 ساله که از سال 2001 تا کنون سر وزیر ایالت گجرات در غرب هند بوده موفقیت هایی را در توسعه این منطقه از جمله در عرصه اقتصادی رقم زده است.

بر اساس نتیجه انتخابات شانزدهمین دوره مجلس نمایندگان هند (لوک سابا) که بامداد روز شنبه با پیروزی قاطع ائتلاف دمکراتیک ملی این کشور به رهبری حزب راستگرای بهاریتا جاناتا (بی جی چی اعلام شد، این حزب با کسب 543 کرس مجلس به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.

حزب کنگره نیز که تنها توانست 42 کرسی را در این رقابت ها کسب کند، شکست را پذیرفت.

در 20 سال گذشته هند توسط دولت اتئلافی اداره می شد و این اولین بار طی دو دهه اخیر است که یک حزب در هندوستان به تنهایی قادر به تشکیل دولت خواهد شد.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.