سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور 200 هزار مصری مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری مصر،تا پایان امروز

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که تا پایان امروز شنبه، 200 هزار تبعه مصری مقیم خارج از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری مصر مشارکت داشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ وزارت خارجه مصر اعلام کرد که تا اطلاعات اولیه به دست آمده تا ساعت 15 امروز شنبه به وقت قاهره، 200 هزار تبعه مصری مقیم خارج از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری مصر مشارکت داشته‌اند.
 
"بدر عبد العاطی"، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رقم تقریبا دو برابر تعداد رای دهندگان شرکت کننده در همه پرسی قانون اساسی سال 2014 میلادی است که در ژانویه گذشته برگزار شد.
 
وزارت خارجه مصر از تمام شهروندان مصری مقیم خارج خواسته است تا مشارکتی گسترده  در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند. انتخابات ریاست جمهوری در خارج از مصر فردا یک‌شنبه نیز ادامه می‌یابد و راس ساعت 21 درب‌های مراکز رای گیری بسته خواهد شد.
 
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 که "محمد مرسی" در آن به پیروزی رسید بر اساس گزارشی که سخنگوی وقت وزارت خارجه مصر اعلام کرده بود میزان مشارکت اتباع مصر در خارج از این کشور به 147 هزار نفر رسیده بود.
 
انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از کشور از روز پنجشنبه با دو نامزد اصلی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع پیشین مصر و «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی، آغاز شد که چهار روز به طول خواهد انجامید، انتخابات ریاست جمهوری در داخل این کشور نیز 5 و 6 خرداد ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.