سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتايج انتخابات عراق تا 48 ساعت آينده اعلام می‌شود

کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج کلی انتخابات مجلس این کشور را تا چهل و هشت ساعت آینده اعلام خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج کلی انتخابات مجلس این کشور را تا چهل و هشت ساعت آینده اعلام خواهد کرد. 

سربست مصطفی رییس کمیساریای عالی انتخابات عراق در نشستی خبری در بغداد با اعلام این خبر گفت : تلاش خواهیم کرد تا یکشنبه شب نتایج کلی انتخابات را اعلام کنیم اما چنانچه نتوانسیم ، اکیدا دوشنبه شب این نتایج را اعلام خواهیم کرد. 

رییس کمیساریای عالی انتخابات عراق افزود : اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق با حضور نمایندگان گروه های سیاسی ، سازمان ملل و سفرای کشورهای مختلف خواهد بود. در همین راستا گاطع الزوبعی معاون رئیس کمیساریای انتخابات ، وجود شکایت های انتخاباتی را عامل تاخیر در اعلام نتایج دانست. 

وی گفت : تاکنون دو هزار و سی شکایت انتخاباتی به این کمیساریا رسیده است و کمیساریا امروز شنبه توانست به همه این شکایت های رسیدگی کند و این یکی از عوامل تاخیر در اعلام نتایج بوده است. 

کمیساریای انتخابات عراق همچنین از برخی گروه های سیاسی که پیشتر ، آنها را به تقلب متهم کرده بودند ، انتقاد کرد. مقداد الشریفی رئیس اداره انتخابات گفت : وجود بیش از هفتصد هزار ناظر وابسته به گروه های سیاسی و دو هزار ناظر بین المللی دلیل شفافیت فعالیت این کمیساریا است . 

این در حالی است که برخی مراکز نظرسنجی عراق از پیروزی فهرست دولت قانون به ریاست مالکی خبر دادند.  مرکز نظر سنجی اتجاهات عراق اعلام کرد : فهرست نوری مالکی با بیش از نود و شش کرسی در رده اول و جریان صدر با حدود  33 کرسی در رده دوم و فهرست المواطن به ریاست عمار حکیم با 28 کرسی در رده سوم قرار گرفته است.

 گفتنی است : نتایج انتخابات عراق ، تشکیل دولت اینده کشور را رقم خواهد زد. براساس قانون اساسی عراق ، نخست وزیر آینده با 163 کرسی میتواند حکومت آینده را تشکیل دهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.