سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

بی‌توجهی به صنعت گیم به خروج نیروهای کاربلد از این عرصه منجر می‌شود

"بهروز مینایی" با یادآوری اینکه صنعت گیم ایران جایگاه مطلوب خودرا درداخل وخارج از کشور یافته است گفت:هنرمندان همچنان این عرصه را جدی نگرفته و به نوعی شناخت از این عرصه ندارند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، "بهروز مینایی" در گفت وگویی افزود: شناخت نداشتن  هنرمندان از عرصه گیم سبب شده که بسیاری از تولیدات موفق سینمایی و تلویزیونی مجال تبدیل به بازی رایانه ای را نداشته باشد.این روند نشانگر نبود تعامل منطقی میان جامعه هنری با صنعت گیم کشور است.

وی همچنین به گستره فعالیت صداوسیما به عنوان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: این رسانهبه گیم در عرصه تبلیغات به عنوان یک کالا اقتصادی  و حتی محصولی ساده نظیر پفک نگاه نمی کند.بنابراین رویکرد این رسانه  سبب شده که تاکنون گیم ایرانی نتواند به درستی به جامعه از طریق تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب معرفی شود. 

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در عین حال افزود: گیم ایرانی  به دلیل تنوع و دستیابی به تکنیک معقول توانسته در مجامع و رویدادهای منطقه ای و جهانی معرفی شود اما به دلیل نبود تبلیغات مناسب داخلی و همراهی نکردن  رسانه های جمعی نظیر صداوسیما  و نهادهای مسوول کمتر  به مخاطب ارایه  شده است.

مینایی به مشکلات اجرایی و ساختاری در حوزه بازیهای رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: برای  ارایه گسترده و قابل دسترس محصولات داخلی، برطرف کردن مشکلات قانونی با همراهی مجلس و دولت ضروری است.

مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ادامه داد: برای تحقق برنامه ها در این حوزه می بایست در مرحله نخست قانون کپی رایت و یا هر راهکاری که متناسب با فضای اقتصادی و اجتماعی ماست ، تبیین ، اجرایی و نظارت مستمر و دقیق برای  معرفی و عرضه مناسب داخلی  صورت گیرد.
وی گفت که رعایت نکردن بازار و در مقابل  ورود بی ضابطه محصولات خارجی  و ارایه غیر قانونی آثار داخلی به دلیل نبود قانون کپی رایت مشکلات مضاعفی در عرصه سینما، گیم و حتی موسیقی برای فعالان فرهنگی ایجاد کرده است.

مینایی  یادآورشد: با متعادل سازی بازار از طریق وضع مناسب قانون کپی رایت، آورده خوبی برای تولید کننده ایرانی برای عرضه گسترده محصول فراهم  می شود. سرمایه گذاری مناسب از سوی دولت و ایجاد آزادی عمل قانونی برای بخش خصوصی با ارایه تسهیلات مناسب بانکی ، اقتصادی و اعمال معافیت های مالیاتی به فعالان عرصه گیم  و صنعت سرگرمی کشور می توان به  ایجاد رونق  حوزه یادشده  به عنوان صنعتی درآمدزا و اشتغالزا امیدوار بود.

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای توجه جدی دولت و مجلس به بحث تامین اعتبار و بودجه بخش صنعت گیم و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در این گستره را ضروری خواند و گفت: برای تداوم توفیق ها  می بایست ظرفیت ها بدرستی شناسایی و درزمینه تولید و عرضه  سرمایه گذاری صورت گیرد.

مینایی روند اختصاص و پرداخت بودجه و اعتبار به عرصه گیم و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به عنوان متولی این عرصه را نامتناسب و بسیار ناچیز با ماموریت ها ی محوله و انتظارات مسوولان  کشور و جامعه از این عرصه عنوان کرد و گفت: صنعت گیم در صورت توجه جدی از توانایی بالایی برای درآمدزایی  و اشتغالزایی در جامعه برخوردار است.

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای همچنین گفت: بی توجهی به توفیق های حاصله ، ایران را به عنوان نخستین کشور اسلامی صاحب صنعت گیم  در مواجهه با  رقبیان منطقه ای  که با کمک  متخصصان کشورهای غربی درصدد حضور در این عرصه هستند با مخاطره  در حوزه رقابت  روبه رو خواهد کرد. دیگران  منتظر رسیدن ما در این عرصه نمی مانند .سرعت پیشرفت در حوزه تولید و عرضه گیم به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگر بخش های صنعت سرگرمی دنیا نظیر سینما نیست.

مینایی به برنامه های بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سالجاری اشاره کرد و از برپایی جشنواره "بازیسازان مستقل " به عنوان برنامه رویکردی این بنیاد در سال 93  خبر داد.

 وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ضرورت تولید بازیهای مفید ، جذاب و تکنیکی اشاره کرد و گفت:  این بنیاد همواره در خصوص تحقیق و پژوهش و بستر سازی برای تولیدات محتوایی ، فاخر  و متنوع برنامه دارد.برای  تولید آثار مناسب، جذاب ، تکنیکی و فاخر بودجه و اعتبار سنگین  نیاز است .
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به توجه ویژه محافل مختلف خارجی به تولیدات گیم ایرانی اشاره کرد و گفت:گیمبه عنوان رسانه بسیار موفق و پرمخاطب است، غربی ها  به خوبی می دانند که محتوای بازیهای  ایرانی ضد استکباری – صهیونیستی  است  و دائم تبلیغ می کنند که بازیهای ما فروش نداشته باشد چراکه عنوان می شود  پول حاصله از آن صرف تولید بازیهای ضد صهیونیستی و روشنگری  جهانی می شود.

به گفته مینایی، تقابل استکبار در عرصه صنعت سرگرمی بخصوص حوزه گیم با انقلاب اسلامیجنگ نرم آنان با ارزشهای انسانی – اسلامی است ، همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید می فرمایند که باید بازیهای مفید تولید و عرضه شود، نشانگر حساسیت برای حضور موفق ، مستمر و سازنده در این عرصه است.

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای تاکید کرد: با تامین بودجه و با مدیریت جهادی می توان در این عرصه تاثیر گذار بود، نبود بودجه و امکانات سبب خروج  نیروهای کاربلد از این عرصه در حوزه داخلی و خروج آنها می شود.  


انتهای پیام/اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.