سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از نبود مخابرات در شهرها تا پوشش مخابراتی در کل روستاهای کشور

علی رغم گذشته که پوشش مخابرات در شهرها به ندرت دیده می شد، امروزه با گسترش تکنولوژی پوشش مخابرات و اینترنت خانگی حتی در کل روستاهای کشور اجرایی می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ شاید بتوان معنای آن را انتقال و سرایت دانست، انتقالی که در مفهوم سنتی و کلاسیک جریانی است که طی آن دو یا چند نفر به تبادل افکار و احساسات می پردازند. بله، شاید بتوان معنای ارتباط را به گونه ای انتقال هم گفت. انتقال اطلاعات و پیام و سهیم ساختن گیرنده پیام در اطلاعات.
 
با گسترش جامعه و پیشرفت و تکنولوژی شاهد ورود نوع جدیدی از ارتباطات هستیم. از تلفن های با سیم که برای شماره گرفتن باید دکمه ها را می چرخانیم تا ورود تلفن هایی که بدون سیم و لمس شماره ارتباط برقرار می کند ، از وجود تلفن و اینترنت و خطوط مخابراتی در شهرهای بزرگ تا اتصال خطوط مخابراتی به روستاها و مکان های صعب العبور.
 
داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران از واگذاری چهار هزار خطوط مخابراتی به روستاهای کشور خبر داد و گفت: امیدواریم خطوط مخابراتی و اینترنت خانگی در سال جاری در کلیه روستاهای کشور واگذار شود.
 
در دهه های 1960 تا 1970 اندیشه های مربوط به پیدایش جامعه اطلاعات در آثار علمی برخی اقتصاددانان و جامعه شناسان آمریکا مطرح شد و سپس با برگزاری اولین اجلاس در ژنو، اجلاس دوم در سال 2005 در توس برگزار شد و یکسال بعد 17 می یا 27 اردیبهشت روز جهانی مخابرات نام گرفت.
 
امسال به مناسبت روز جهانی مخابرات، چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور به منظور تقدیر از برگزیدگان و فعالان مخابراتی روز شنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مخابرات ، پوشش ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.