سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزارت خارجه روسیه :

امیدواریم غرب بر اوکراین برای حل بحران در جنوب شرقی این کشور فشار بیاورد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت : امیدواریم غرب بر اوکراین برای شروع حل بحران در جنوب شرقی این کشور فشار بیاورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی مجدد از عملیات نظامی مقامات اوکراین در جنوب شرق این کشور گفت: اوضاع در شهر اسلاویانسک در استان دونتسک ، شب گذشته بحرانی بود و ارتش اوکراین سعی دارد تا به این شهر حمله کند. 

در این بیانیه آمده است : ارتش اوکراین اقدام به بمباران ساختمانهای غیرنظامی با گلوله‌های سنگین توپ نموده است و زندگی شهروندان و غیرنظامیان در این منطقه در خطر است و این مسائل باعث نگرانی و ناراحتی روسیه گردیده است.

این بیانیه می‌افزاید: این عملیات برضد شهروندان و غیرنظامیان نشان از دورویی مقامات کییف دارد که به دروغ اعلام می‌کنند که آماده اجرای توافقنامه ژنو که در 17 آوریل به امضا رسید و نقشه راهی که سازمان امنیت و همکاری اروپا ارائه داده است ، هستند. 

این بیانیه همچنین می‌گوید : تهدید برای بکارگیری اسلحه تعجب برانگیز است ؛ چرا که امروز که در شهر خارکوف دومین میزگرد برای بررسی راه‌های خروج ازبحران سیاسی در اوکراین اجرا می‌شود ، این برداشت حاصل می گردد که مقامات اوکراین که از سوی پارلمان این کشور معین شده‌اند ، از این نشست به عنوان پوششی برای کارهای خصمانه‌شان استفاده می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که هرچه زودتر مقامات کییف عملیات نظامی را در جنوب شرق اوکراین، متوقف سازند. این بیانیه همچنین گفته است : مسکو امیدوار است که شرکای غربی‌شان بر کییف فشار بیاورند تا واقعا به سمت آشتی ملی در این کشور حرکت کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.