سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیمه‌های معرفت در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن دایر می شود

یکی از برنامه های جنبی مسابقات بین المللی قرآن، دایر کردن خیمه های معرفت ویژه برادران با موضوعاتی از قبیل سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده و پرسش و پاسخ مذهبی با حضور کارشناسان مذهبی است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز یکشنبه 27 اردیبهشت در سازمان اوقاف برگزار شد، زیارت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، بازدید از حسینیه جماران و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه های جنبی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ان شاء ا... اصحاب رسانه همانند سال های گذشته و بلکه بهتر از سال های گذشته در اطلاع رسانی برنامه های مسابقات بین المللی قرآن کریم اقدام کنند تا با حرکت حساب شده و هنرمندانه رسانه ها در طول برگزاری مسابقات قرآن، فضای کشور یک فضای قرآنی باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص دستاوردهای سی دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران گفت: یکی از دستاوردهای این مسابقات، تربیت هزاران حافظ و قاری قرآن در کشور اسلامی مان ایران است به نحوی که آنها علی رغم آنکه فارسی زبان هستند در مسابقات قرآن کشورهای مختلف جهان و در بین قاریان کشورهای عرب زبان، رتبه های برتر را بدست می آورند.

وی فرهنگ سازی قرآنی در جامعه را یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در کشورمان دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآن در کشورمان تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ قرآن و تشویق جوانان و نوجوانان برای انس گرفتن با قرآن کریم داشته و در این زمینه رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشته ایم.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مطرح کردن معارف قرآن و نزدیک شدن به حقایق قرآن از دیگر دستاوردهای برگزاری مسابقات قرآن در کشورمان بوده است و به عنوان مثال برای همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که یکی از برنامه های جنبی مسابقات است، تا کنون 700 مقاله علمی به دبیرخانه آن ارسال شده است و این درحالی است که اطلاع رسانی برای این همایش محدود بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه باتوجه به تبلیغات شدید گرو ه های افراطی و تکفیری در میان کشورهای اسلامی آیا برنامه ای برای آشنایی متسابقان با رویکرد مخرب و تروریستی این گروه ها در جوامع اسلامی درنظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: این موضوع یکی از برنامه هایی است که در برنامه های فرهنگی نمایشگاه های جنبی و خیمه های معرفت حاشیه مسابقات به آن پرداخته خواهد شد.

معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئول کمیته بانوان سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هم در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه های پنجمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی کشور گفت: در همایش تجلیل از بانوان قرآنی امسال از 14 نفر از بانوان قرآنی تجلیل خواهد شد که شاخص های انتخاب نفرات برگزیده در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.


انتها‌ی‌پیام/
برچسب ها: خیمه ، معرفت ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.