سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آذربایجان شرقی می تواند کشور را از رکود خارج کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: آذربایجان شرقی با توجه به نقش خود در توسعه صنعتی، کشاورزی و فرهنگی می تواند نقش مهمی در خروج کشور از رکود داشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عباس آخوندی در جمع پیمانکاران و فعالان حوزه راه و شهرسازی این استان در تبریز با اشاره به اینکه امکانات بخش خصوصی بسیار گسترده تر از دولت است، افزود: توجه به آذربایجان شرقی آثاری فرامنطقه ای خواهد داشت.

وی بر ضرورت استفاده ازتوان و تجربیات دفاتر مهندسی در کارهای عمرانی کشور تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به جای کنترل باید به وظیفه اصلی خود که آموزش مهندسان و ارتقای سطح علمی اعضای خود می باشد بپردازد و کار نظارت و کنترل را به دفاتر مهندسی بسپارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جریان اجرای طرح مسکن مهر انبوه سازان به پیمانکاران تبدیل شدند و این موضوع به صنعت ساختمان لطمه زد.

آخوندی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن تبریز - میانه گفت: این طرح به 10 قطعه تقسیم شده و زیرسازی 9 قطعه در حال اجراست و زیرسازی قطعه 10 هم به زودی شروع می شود.

وی از خرید ریل های مورد نیاز این پروژه خبرداد و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت دراین پروژه دعوت کرد.

وی مطالبات معوقه دو حوزه مسکن و حمل و نقل را 800 هزارمیلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تداوم فعالیت در این حوزه ها باید قدرت وام دهی بانک ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی برای خروج از رکود بر توجه به این دو حوزه تاکید کرد و گفت: این دو حوزه درون زا بوده و میزان وابستگی آنها خیلی کم است و اگر تقویت شوند می توانند به عنوان برون زا عمل کنند.

وی افزود: چنانچه بانک ها نتوانند به این دو حوزه تسهیلات دهند این حوزه ها امکان رشد نخواهند داشت.

آخوندی اظهارکرد: دولت از طریق بالا بردن میزان سرمایه بانک ها و یا دادن وجوه اداره شده می تواند سرمایه بانک ها را افزایش دهد.

وی در خصوص بزرگراه تبریز - بازرگان هم گفت: نباید برای اجرای این پروژه انتظاری از دولت داشت چرا که در این صورت یک پروژه به پروژه های نیمه تمام اضافه می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه بهتر است به صورت مشارکتی و فاینانس اجرا شود.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: توسعه ، صنعتی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.